کنترل بازار محصولات کشاورزی نباید به زیان کشاورزان منجر شود

گیل نامه / عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که اگر با ممنوعیت صادرات موجب کاهش قیمت محصولی مانند گوجه فرنگی شویم در سال آینده با کاهش تولید مواجه می‌شویم.

له گزارش گیل نامه / محمدصادق حسنی جوریابی  عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش قیمت محصولات کشاورزی پس از برداشته شدن ممنوعیت صادرات آنها، گفت: تجربه نشان داده است که در فضای اقتصادی کشور دستوری کار کردن نتیجه معکوسی دارد، چراکه طی ماه‌های اخیر ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی وجود داشت و کشاورزان را مجبور می‌کرد محصولات خود را زیر قیمت تمام شده در بازار عرضه کنند.

کنترل بازار نباید موجب زیان تولیدکننده شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به گونه‌ای بازار را کنترل کنیم که تولیدکنندگان نیز زیان نبینند، تصریح کرد: هیچکس موافق این نیست که محصولات کشاورزی پایین تر از قیمت تمام شده از کشاورزان خریداری شود و چنین تصمیمی گرفته نشده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز به بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد کشاورزی ضربه وارد کرده است، ادامه داد: در شرایطی که نرخ ارز در کشور ما افزایش ٣ برابری داشته صادرات و قاچاق محصولات کشاورزی صرفه اقتصادی پیدا کرده است.

بازار در اقتصاد آزاد قیمت محصولات را تعیین می‌کند

در شرایطی که اقتصاد آزاد داشته باشیم قیمت محصولات در بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولین اقتصادی باید به صورت همزمان از زیان اقتصادی کشاورزان جلوگیری و قیمت محصولات در بازار را نیز کنترل کنند، عنوان کرد: در شرایطی که اقتصاد آزاد داشته باشیم قیمت محصولات در بازار عرضه و تقاضا تعیین می‌شود اما در حال حاضر واسطه‌ها سود کلانی را دریافت می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که اگر با ممنوعیت صادرات موجب کاهش قیمت محصولی مانند گوجه فرنگی شویم در سال آینده با کاهش تولید مواجه می‌شویم./
خانه ملت

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.