کمیته امداد متولی ایجاد یک‌سوم اشتغال کشور/ ۷۰۰ هزار مددجو از چرخه حمایتی امداد خارج شدند

گیل نامه/رئیس کمیته امداد کشور این نهاد حمایتی را متولی ایجاد یک‌سوم اشتغال طی ۲۳ سال اخیر دانست و از خارج شدن ۷۰۰ هزار نفر مددجو از چرخه حمایتی امداد طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه / یکی از برنامه‌های مهم و اساسی کمیته امداد ساخت و تعمیر مسکن برای محرومان با اولویت زنان سرپرست خانوار و ایتام است.

طی امسال ساخت یک هزار واحد مسکن برای مددجویان گیلانی از سوی کمیته امداد تحویل داده‌شده و تا پایان امسال این نهاد انقلابی و حمایتی با همکاری سپاه و بسیج ساخت یک هزار واحد مسکونی دیگر را به اتمام می‌رساند.

تأکید نوبخت بر تسریع در ساخت واحدهای باقیمانده مسکن مددجویی

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور پیش از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از یک هزار واحد مسکونی برای مددجویان گیلانی ضمن تشکر از متصدیان ساخت مسکن، این برنامه نظام را برای مردم اقدام ارزشمندی در طول برنامه ششم توسعه برشمرد.

محمدباقر نوبخت معتقد است نظام در کنار فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه‌ای، خود را موظف به ساخت و احداث مسکن برای مستضعفان می‌داند و در کنار آن اشتعال و محرومیت‌زدایی نیز برایش حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ساخت یک هزار مسکن مددجویی، از کمیته امداد خواست تا علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته، مجدانه افتتاح و بهره‌برداری از یک هزار واحد مسکونی دیگر را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

پرداخت ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل حوادث غیرمترقبه در سال گذشته

معاون رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به درخواست نماینده صومعه‌سرا مبنی بر جبران خسارات سیل در شهرستان گفت که برای تزریق اعتبار باید گزارش‌های خسارت را به ستاد حوادث غیرمترقبه در وزارت کشور اعلام و پس‌ازآن سازمان برنامه‌وبودجه خسارت‌های وارده را همچون سال گذشته پرداخت کند.

به گفته نوبخت سال گذشته بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد شد که هشت هزار میلیارد تومان به‌صورت بلاعوض و هشت هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن به‌صورت تسهیلات کم‌بهره به خسارت دیدگان پرداخت کرده است.

کمیته امداد برای واحدهای مسکونی به بهره‌برداری رسیده امروز که مجموعا ۴۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع است، ۴۳ میلیارد تومان هزینه کرده است.

بیشترین واحدهای ساخته شده از سوی کمیته امداد با ۹۶ واحد مربوط به شهر تالش و کمترین آن مربوط به رودبار با ۱۲ واحد مسکونی است.

کمیته امداد متولی ایجاد یک‌سوم اشتغال کشور

رئیس کمیته امداد کشور نیز در این مراسم از اتمام یک هزار واحد مسکونی دیگر در گیلان تا پایان سال خبر داد و از کمک‌های بی‌شائبه نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور و فتاح، رئیس پیشین کمیته امداد تقدیر کرد.

سید مرتضی بختیاری از ترمیم و تعمیرات سه هزار و ۵۰۰ خانه در کنار ساخت و افتتاح دو هزار واحد تازه احداث‌شده برای مددجویان گیلانی خبر داد و ساخت مسکن را بعد از اشتغال و محرومیت‌زدایی را اولویت‌های کمیته امداد دانست.

به گفته وی به جهت توانمندسازی مددجویان و اشتعال آفرینی آن‌ها کارهای زیادی صورت گرفته که ازجمله آن‌ها اختصاص پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات با ایجاد ۷۹ هزار شغل توسط کمیته امداد است‌.

رئیس کمیته امداد کشور می‌گوید طی ۲۳ سال اخیر یک‌سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد خمینی (ره) انجام شده است و هم‌اکنون ۶۳ هزار طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته‌شده که برای اجرای این طرح‌ها یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است اما کمیته امداد در حال تلاش برای افزایش این طرح به میزان ۱۷۰ هزار تا پایان سال است.

بختیاری می‌گوید توانمندسازی مددجویان موجب شده تا افراد تحت پوشش از نیازمندی، نسبتاً بی‌نیاز شوند و اکنون این افراد از خوش‌حساب‌های بانکی به شمار می‌روند تا جایی که ۹۰ درصد تسهیلات بگیران بانکی مددجو، تسهیلات گرفته‌شده را به بانک‌ها پس داده‌اند.

خارج شدن ۷۰۰ هزار مددجو از چرخه حمایتی کمیته امداد

خبر خوب دیگر رئیس کمیته امداد کشور بی‌نیاز بودن ۷۰۰ هزار خانوار مددجو در سال گذشته بود و معتقد است باسیاست‌هایی توانمند ساز کردن مددجویان توسط کمیته امداد دو هزار میلیارد تومان پول به بیت‌المال برگشته است.

تأکید دل‌خوش به رفع کمبودهای صومعه‌سرا خواسته‌ای از نوبخت در مراسم کمیته امداد

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور معاون رئیس‌جمهور و ریس سازمان برنامه‌وبودجه را مغتنم برشمرد و با اشاره به خسارت سیل در شهرستان گفت که این شهرستان در جریان سیل حتی کشته نیز داده و نیازمند توجه بیش‌ازپیش دولت در کنار توجه به تالاب است تا خسارت‌های ناشی از سیلاب کاهش پیدا کند.

سید کاظم دل‌خوش اباتری با اشاره به مشکلات تنیان این شهرستان نیز از کمیته امداد خواست تا امکانات و ملزومات اولیه را برایشان فراهم کند.

وی همچنین از نوبخت خواست تا از محل اعتبارات بدون ردیف و غیرمترقبه کشور اعتبارات ویژه‌ای را برای مردم گیلان و شهرستان صومعه‌سرا قرار دهد تا بهبود زندگی و وضعیت عمرانی آن‌ها ارتقا پیدا کند.

در گیلان ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۶۰ هزار نفری تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد که ۸۰ درصد آنها را سالمندان تشکیل می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.