کتاب شازده حمام را بخوانید و با خاطرات دکتر محمد حسین پاپلی یزدی همراه شوید

اگر به دنبال کتابی می‌گردید که همه این موارد را یک‌جا داشته باشد «شازده حمام» را بخوانید. این کتاب خاطرات دکتر محمد حسین پاپلی یزدی است

سرویس فرهنگی :

اختصاصی _ گیل نامه / خاطره‌نویسی یکی از سبک‌های جالب و جذاب در کتاب‌ها است. خاطرات بزرگان و افراد مشهور اغلب برای خوانندگان شنیدنی است. اما گاهی از میان این خاطرات، بعضی دلنشین‌تر و خواندنی‌تر است، شاید به سبب سبک زندگی یا قلم شیوا و بیان صمیمی نویسنده.

دکتر پاپلی جغرافیدان برجسته کشور است که سابقه تدریس در دانشگاه سوربن پاریس، فردوسی مشهد و تربیت مدرس را دارد. ایشان عضواصلی کمیسیون جغرافیای فرهنگی انجمن جغرافید‌انان جهان هستند. این انجمن ۱۰ عضو دارد که فقط سه نفر از آسیا هستند.

این استاد برجسته جغرافی، در کتاب شازده حمام از زندگی سخت خود و اطرافیانش می‌گوید. خاطراتی گاه تلخ و گاهی هم شیرین. بچه‌هایی که با سختی بسیار مجبور به کار بودند و اگر بخت یارشان بود می‌توانستند به تحصیل بپردازند.

دکتر پاپلی از سبک زندگی یزدی‌ها دردهه سی تا چهل می‌گوید. از عقایدی که گاه به قیمت از دست رفتن یک زندگی تمام می‌شد. از دختری که بی‌گناه نزدیک بود جانش را از دست بدهد. از بچه‌هایی که پی پروانه رفتند ولی…

محمدحسین پاپلی در شرایطی سخت زندگی کرد و با تحمل دشواری‌های بسیار توانست به دانشگاه راه پیدا کند.

نام این کتاب هم داستانی دارد که بهتر است همراه با دیگر خاطرات پاپلی بخوانید و لذت ببرید.

این کتاب درس بزرگی از زندگی و تلاش بی‌وقفه است. درسی که باز به یادمان می‌آورد هیچ موفقیتی بی‌زحمت به‌دست نمی‌آید.

کتاب شازده حمام را که بخوانید وارد زندگی شخصیت‌های قصه می‌شوید. با آن‌ها غم و شادی و درد را تجربه می‌کنید و بزرگ شدن یکی از مفاخر ایران را می‌بینید.

کتاب‌ها هر کدام قصه‌هایی ناگفته‌اند که با خواندن‌شان به روزها و زمان‌هایی سفر می‌کنید و شخصیت‌هایی را می‌بینید که هرگز چیزی از آنها نشنیده بودید.

کتاب شازده حمام برشی از تاریخ سرزمین ما و مردمان سخت‌کوش آن است. بخوانید و لذت ببرید.

 

راضیه حسینی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.