ورزش گیلان بازیچه دست های سیاسی/ سوال نماینده رشت از وزیر ورزش بی پاسخ ماند!!

اختصاصی _ گیل نامه / در روزهای اخیر که بحث طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان اوج گرفته است ، نطق تند حسنی جوریابی نماینده ی مردم رشت در خصوص فعالیت های وزارت ورزش و جوانان ، سوالات زیادی را در ذهن ایجاد می کند که ورزش کشور و استان با سیاست های در پیش گرفته و دیکته شده به کجا پیش می رود ؟

عدم توجه به ورزش استان گیلان ، حمایت نکردن از تیم های شهرستانی و سیاسی کردن ورزش از جمله مواردی بود که حسنی جوریابی به آنها اشاره کرد و از وزیر پاسخ خواست.
اینکه ورزش استان گیلان در جهت فعالیت ها و مطامع سیاسی قرار می گیرد نکته ی تاسف باری است که نمی توان به سادگی از آن عبور کرد .
اینکه ورزش استان گیلان با داشتن استعدادهای ورزشی خاص که در سطح ملی و بین المللی توانسته اند رتبه های ورزشی خوبی را کسب کنند چرا در حوزه ی امکانات و تجهیزات پیشرفت نمی کند جای سوال است ؟
چرا به استانی که قهرمان پرور است از حیث اختصاص بودجه های ورزشی توجه نمی شود و این سوالی است که وزیر ورزش و جوانان که خود فردی گیلانی است باید به آن پاسخ دهد .
جایگاه ورزش استان به حدی تنزل کرده است که دو تیم فوتبال محبوب سپیدرود و داماش آه ندارند که با ناله سودا کنند و خوشا به غیرت بازیکنان که همچنان در تیم بازی می کنند اما پاسخ زحمات آنها با ناداوری داده می شود !!
اینکه چرا مسوولان ورزشی کشور عرقی به گیلان ندارند و حمایت هایی از ورزش استان صورت نمی دهند یک سوال بسیار جدی است و پرسش دیگر این است که اگر هم هزینه هایی پرداخت می شود کجا و چگونه صرف می گردد ؟ همه ی این سوالات در نطق حسنی جوریابی نماینده ی مجلس به طور شفاف بیان شد و به جرات می توان گفت که تنها نماینده ای از گیلان که به دنبال شفاف سازی در حوزه ی ورزش استان می باشد شخص “حسنی جوریابی ” است.
ورزش استان گیلان مدت هاست که دستخوش لابی های سیاسی شده و این لابی ها نه تنها در توسعه ورزش تاثیری نداشته بلکه موجب اثرات منفی در این حوزه شده است . عدم وجود امکانات درخور و شایسته ی ورزشکاران استان گیلان بارزترین نکته ای است که می توان از آن نام برد و در کنار این موضوعات آنچه که بیشتر رنج آور است عدم توجه وزیر ورزش و جوانان به ورزش گیلان است ، وزیری که خود در یک برهه ی زمانی مقام عالی گیلان بوده و با حوزه های مختلف این استان آشناست. وی می تواند با تدبیر خود بسیاری از مشکلات حیطه ورزش را حل کند .
آنچه که نماینده مردم رشت به عنوان دغدغه مطرح کرد و موضوع مذکور دغدغه ی بسیاری از گیلانیان نیز بود و هست ، به ثمر نرسیدن تلاشهای تیم های فوتبال گیلان در سطح ملی به جهت ضعف داوری و اتفاقات مختلف بود که همین امر موجب شد جای خالی برنامه ی نود در صدا و سیمای ملی واقعا احساس شود و باید به این نکته اندیشید که کدام مجموعه از جای خالی شفافیت های برنامه ای مانند برنامه ی ۹۰ سود می برد؟

 

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.