واکنش ایران به اتهامات مطرح شده در بیانیه نشست کمیته عربی علیه ایران

گیل نامه  /  سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست کمیته عربی در قاهره علیه ایران، گفت: از اینکه برخی به جای تکیه بر قدرت کشورهای حوزه خلیج فارس، ادعاهای واگرایانه، بی پایه و غیر مستند در خصوص امنیت منطقه ابراز داشته و ادعاهای بیگانگان را با عجز خویش مورد استقبال قرار می‌دهند، متاسفیم.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی  گیل نامه /  سیدعباس موسوی روز پنچ شنبه در یک موضع گیری با رد اتهامات تکراری و مردود مطرح شده در بیانیه نشست دوازدهم کمیته عربی در قاهره علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش بی ثمر برخی کشورهای عربی در طرح ادعاهای بی اساس را اصرار بر استمرار اشتباهات سیاسی گذشته دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران تکرار اتهامات بی اساس علیه حاکمیت ابدی بر جزایر سه گانه خود در خلیج فارس و فرافکنی برخی کشورهای عرب ناکام در سیاست منطقه ای را دلیل ناتوانی آن ها در درک واقعیت های منطقه و جهان می داند.

موسوی همچنین از اینکه برخی به جای تکیه بر قدرت کشورهای حوزه خلیج فارس، ادعاهای واگرایانه، بی پایه و غیر مستند در خصوص امنیت کشتیرانی در این پهنه حیاتی و مطرح شده از سوی بیگانگان را با عجز خویش مورد استقبال قرار میدهند، ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اصرار بر اشتباهات بی حاصل گذشته  را در شرایطی که منطقه نیازمند عقلانیت و واقع بینی است حرکت در مسیری غلط دانست که نتیجه ای جز افزایش مشکلات در منطقه به دنبال نخواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.