مقدمات ساخت نیروگاه زباله سوز رشت فراهم می شود

گیل نامه / با انجام برنامه بازدید تیم کارشناسی شهرداری رشت از پروژه های زباله سوز ساری و نوشهر مقدمات کار ساخت نیروگاه زباله سوز رشت فراهم می شود.
۱۳۹۸/۰۵/۰۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / در این بازدید کارشناسان شهرداری رشت برای دریافت اطلاعات لازم به گفت وگو با مشاور و مدیر طرح برای آغاز عملیات اجرایی زباله سوز شهرداری رشت پرداختند.

در این برنامه بازدید اعلام شد: درست است که عملیات زباله سوز شهرداری رشت نسبت به پروژه ساری و نوشهر که تاریخ عقد قراردادهایشان به هم نزدیک هست، عقب تر بوده اما این عقب افتادگی دلایل بسیاری دارد که خیلی از آنها ارتباطی به شهرداری رشت ندارد.

از بزرگترین دلایل این عقب ماندگی را می توان در تامین نشدن به موقع اعتبارات لازم برای این پروژه در رشت دانست که هنوز ۲۵ درصد ابتدایی اعتبارات پروژه به وسیله دولت پرداخت نشده و تامین این اعتبار همچنان بر عهده دولت است. هم چنین صدور مجوز لازم برای ساخت نیروگاه زباله سوز به وسیله سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل محدودیتهای استان گیلان در تامین زمین مناسب را می توان از دیگر دلایل این عقب ماندگی دانست که همه این موارد و برخی موضوعات دیگر از مسوولیت و عهده شهرداری رشت خارج بوده است.

خوشبختانه بازدید کارشناسان شهرداری رشت از پروژه های نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر در آشنایی با نحوه و چگونگی کار این پروژه و اجرای آن در رشت موثر بوده و کارشناسان شهرداری اطلاعات و آگاهی های مفید و لازم در زمینه اجرای این پروژه در رشت به دست آوردند.

شهرداری رشت تلاش می کند تا در آینده ای نزدیک کلنگ ساخت نیروگاه زباله سوز ۶۰۰ تنی رشت را به زمین بزند.

 
واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.