مطمئنی بازی میکنی؟

گیل نامه / پیشرفت، رویای هر انسانی است. صاحب بزرگترین و پیچیده‌ترین مغز میان کل ساکنان زمین، در درازای تاریخش، بدنبال پیشرفت و بهبود کیفیت زندگی‌اش بوده و هست و خواهد بود. اما پیشرفت (در هر زمینه‌ای)، با توهم آن، بدون توجه به واقعیتها، میتواند به ناامیدی‌های بزرگی بیانجامد.

علیرضا بیرانوند، درحال حاضر، شماره یک اول فوتبال ایران است. سه سال درخشان با پرسپولیس و تیم ملی را با رخدادهای کم‌نظیر، پشت سر گذاشته است. با محبوبیت، آمادگی و اعتمادبه‌نفسی که در اوج است. اولین بار و اولین سالی هم نیست که به یمن حضور دلالان پرکار در فوتبال ایران، به تیمهای متعددی لینک میشود.

اما اینبار، با توجه به تایید نشریات ایتالیایی و نه پیج‌های دلال ساخته داخلی، ظاهرا توجه باشگاه ریشه‌دار و معتبر تورینو به او، جدی است. خود او هم از چنین پیشنهادی هیجان زده است.

تاجایی که رویای دربی تورین و حضور دوباره برابر کریستیانو رونالدو را در سر می‌پروراند. رویایی که برای من هوادار هم به اندازه او، جذاب و هیجان‌انگیز است.

اما واقعیت چه می‌گوید؟ بیرو در تورینو باید با سالواتوره سیریگو، دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا رقابت کند. البته که هیچ چیز غیرممکن نیست و شاید بیرانوند بتواند در تمرینات چنان بدرخشد که مربیان تورینو را در انتخاب سیریگو دچار تردید کند. اما احتمال وقوع این امر چقدر است؟ علیرضا بیرانوند در اوج، باید جایی باشد تا بازی کند. نه اینکه به گفته نشریه ایتالیایی، تنها “از سیریگو بیاموزد”!

روراست باشیم. بیرو درصورت انتقال به تورینو، اگرچه همچنان سوژه رسانه‌های داخلی باقی خواهد ماند، اما باید تا مدتی که نمیدانیم چقدر طول خواهد کشید، ذخیره دروازه‌بان ۳۲ ساله ملی‌پوش ایتالیایی بماند. و احتمالا از تک فرصتهای بدست آمده، برای اثبات برتری خود بر رقیب جاافتاده و نامدار بهره های هزار درصدی بگیرد. و این به معنای از دست دادن فرصتهای متعدد دیگری است که درقبال فرصت حضور در یکی از چهار لیگ معتبر اروپا، نصیب او میشود.

نظام هزینه-فایده و سنجش اولویتهایی که منجر به تصمیم گیری و انتخاب میشود، باید بیش از رویا پردازیهایی مثل بازی در دربی تورین برابر رونالدو، در تصمیم‌گیری بیرانوند نقش داشته باشد. به گمانم اگر کسی از اطرافیان او، خیرش را بخواهد، باید او را از چنین رویاهایی، بیدار کند و به او بگوید، مطمئنی در آن مسابقه ویژه، بازی میکنی؟

 

گیل نامه /  انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.