مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:در فرهنگ و تمدن ایرانی_اسلامی ورزش نقش بسزایی را ایفا کرده است | در شاهنامه به روشنفکری پهلوانان تاکید شده است

سرویس فرهنگی :

اختصاصی _ گیل نامه / نشست کتاب خوان فرهنگ پهلوانی و مبارزه با مواد مخدر به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان در محل زورخانه پوریای ولی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در ابتدای سخنان خود ضمن عرض خوشامدگویی و تشکر از حضور قهرمانان  به بیان   نقش مهم ورزش در تمدن ایرانی اسلامی پرداخت ،گفت:در فرهنگ و تمدن ایرانی_اسلامی ورزش نقش بسزایی را ایفا کرده و با بسیاری از ارکان فرهنگ ما درآمیخته شده است.

پریسا کرمی در ادامه با اشاره براینکه ورزش قالب زیبایی یک تمدن است و اخلاق مداری و جایگاه ورزشکاران ویژه تلقی میشود،افزود:در تمدن ها جایگاه ورزشکاران والا بود،بطور مثال در شاهنامه به روشنفکری پهلوانان تاکید شده است.

وی همچنین با یادآوری ۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام گذاری شده است،تسریع کرد:   این نشست
درجهت پیشگیری از آسیب های فاجعه بار اعتیاد برگزار شده است.

او در ادامه خاطرنشان کرد:هدف ما از مبارزه با این آفت اجتماعی زمینه سازی فرهنگی است که باید سطح دانش مخاطبین را ارتقا دهیم و در جهت دستیابی به آینده ای پویا تلاش کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در خاتمه سخنان خود اذعان کرد:امیدواریم با تداعی کردن و قرار تفکر پهلوانی با تاسی از امام علی (ع)،رسالت خودرا به نحو احسن انجام دهیم.

در حاشیه این مراسم آرمان حداد با معرفی کتاب دنیای عمودی من،امین قاسمی پور با کتاب ابعاد زندگی محمدعلی کاسیوس کلی،فاطمه جماعتی با معرفی کتاب آمادگی جسمانی،ابراهیم نوبهار کتاب آوای پهلوانی،جواد ذوقی با کتاب اعتیاد از سبب شناسی تا درمان و در آخر غلامرضا یوسفی با معرفی کتاب تربیت پهلوانی به ارائه آنها پرداختند.

در این بخش همچنین نوجوانان نیز به با اجرای ورزش زورخانه ای مهارت های خود را به نمایش گذاشتند،در پایان این مراسم از نوجوانان باستانی کار با اهدای جوایزی  تقدیر و قدردانی بعمل آمد.

 

 

عکس / مطهره رمضان زاده

 

کانال پرمخاطب گیل نامه
#گیل_نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.