مدیرکل مطبوعات :رعایت اخلاق رسانه ای و توجه به مصالح ملی در این حوزه جزء اولویت ها است|زارع:خبرنگاران مروجان ارزش‌های جامعه هستند|نماینده ولی فقیه :اهالی رسانه باید نسبت به هرآنچه که قلم می زنند در قیامت پاسخگو باشند

سرویس فرهنگی:

اختصاصی _ گیل نامه / مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و تجلیل از خبرنگاران رسانه های استان گیلان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تقدیر از خبرنگاران باعث ایجاد رقابت سالم بین آنان می‌شود،گفت:تقدیر از خبرنگاران می‌تواند موجب این   شود که فعالیت های  تولیدی آنها افزایش یابد و همچنین موجب ایجاد نشاط نیز بین خبرنگاران میشود.

سید محمدرضا دربندی  یکی از آفت های این حوزه  را یکسان بودن مطالب درج شده در روزنامه ها نامبرد و همچنین به اهمیت قدردانی از زحمتکشان در حوزه رسانه نیز اشاره کرد و افزود:کار پیامبراندریافت خبر از خداوند و رساندن آنها به مردم بود  و به همین سبب کار خبرنگاران به رسالت پیامبران تشبیه شده است.

وی با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق رسانه ای و توجه به مصالح ملی در این حوزه جزء اولویت ها است، خاطرنشان کرد:بسیاری از سرویس‌های جاسوسی اظهار داشتند که از مطالب درج شده در رسانه‌ها که علیه مسئولانه است استفاده می‌کنند.

در ادامه سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه ارتباطات و اطلاعات می‌تواند  زمینه‌های توسعه جامعه را فراهم سازد گفت:قطعا رقابت سازنده بین رسانه ها می تواند موجب ارتقای کیفیت محتوای آنها شود.

ارسلان زارع گیلان را از پیشتازان عرصه رسانه در کشور برشمرد و افزود:با توجه به اینکه خبرنگاران مروجان ارزش‌های جامعه هستند می‌توانند زمینه خدمت بیشتر مسئولان را نیز فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت به ارزشمندی کار خبرنگاران آگاه است، یادآور شد:از مسئولان می‌خواهم که با خبرنگاران همانند هم کار و مشاوران امین خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان جایگاه خبرنگار را با شرافت دانست و گفت:اهالی رسانه باید نسبت به هرآنچه که قلم می زنند در قیامت پاسخگو باشند.

آیت الله رسول فلاحتی لازمی انتقال صحیح پیام را اراده خبرنگار خواند و عنوان کرد:خبرنگاران رابطین مردم و مسئولان هستند و باید به گونه‌ای عمل کنند که در برابر خداوند پاسخگو باشند.

امام جمعه رشت با ذکر اینکه مسئولین نمی توانند تمام مشکلات را حل کنند و خبرنگاران باید گویای این مشکلات باشند ،خاطرنشان کرد:رمز پیشرفت کشور در تکیه بر توان داخلی و اتحاد آحاد مردم ایران است.

وی با یادآوری این که یک خبرنگار باید از قدرت تجزیه و تحلیل برخوردار باشد اضافه کرد:اهالی رسانه باید با تسلط به دستور زبان فارسی مشکلات مردم را به گونه‌ای صحیح انتقال دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه خبرنگار باید عاقلانه و مدبرانه و هوشمندانه و دلسوزانه انتقاد خود را بیان کند،ادامه داد:خبرنگاران امین خداوند در زمین هستند و باید به صورت هدفمند پیش بروند.

در پایان این مراسم همچنین از تلاشگران حوزه رسانه با اهدای لوح تقدیر و تشکر بعمل آمد.

 

عکس / مطهره رمضان زاده

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.