مدیرعامل ایران خودرو بازداشت شد/ مدیرعامل جدید را بشناسید

گیل نامه / علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت خودرو و برخورد با شرکت های خودرو سازی گفت: چون مدیرعامل ایران خودرو عمدی و بدون هماهنگی قیمت خودرو را افزایش داد برکنار می شود و فردی به نام علی آبادی به عنوان مدیرعامل ایران خودرو شروع بکار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی   گیل نامه / هاشم یکه زارع مدیرعامل شرکت ایران خودرو پس از شش سال سکانداری بزرگترین خودروسازی خاورمیانه، در دفتر کار خود بازداشت شد.

هاشم یکه زارع بازداشت شد

یکه زارع حوالی ساعت ۱۷ امروز در حالی که در محل کار خود حضور داشت با حکم قضایی توسط ضابطان دستگاه قضا بازداشت شده است.

از سوابق یکه زارع می توان به عضویت در هیات مدیره و مدیر عاملی شرکت طراحی مهندسی تکنوتار به مدت پنج سال، عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت سایپا دیزل به مدت ۱۲ سال، عضویت در هیات مدیره و مدیر عاملی شرکت پارس خودرو به مدت پنج سال، اشاره کرد. وی همچنین عضویت در هیات مدیره شرکت های محور خودرو، شهاب خودرو، موتورسازان، سایپا دیزل، مگاموتور، سازه گستر، پارس الکتریک و ایران خودرو و مشاور خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را نیز بر عهده داشته است. وی که از سال ۸۸ مدیرعامل ایران خودرو دیزل بود، ریاست هیات مدیره شرکت های مهرکام پارس و لیزینگ خودروکار را نیز بر عهده داشت.

بر اساس این گزارش باید یادآور شد که چندی پیش حساب یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو مسدود شده بود. این اقدام بر اساس دستورالعمل اداره دعاوی حقوقی بانک مرکزی و حکم قضایی بازپرس شعبه ۱۴ ناحیه ۲۸ دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مورد پرونده مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو صورت گرفت. در نامه‌ای که بانک مرکزی به تمام بانک‌ها زده بود، دستور مسدود شدن تمام حساب‌های هاشم یکه‌زارع (مدیر‌عامل شرکت ایران خودرو) صادر شد تا هیچ خدمات بانکی به وی ارائه نشود.

همچنین امروز سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: عباس علی‌ آبادی که در مپنا بودند به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو شروع بکار خواهد کرد.

هرچند برخی رسانه‌ها از عدم پذیرش این مسئولیت از جانب عباس علی آبادی خبر می دهند.

عباس علی آبادی کیست؟

عباس علی آبادی متولد ۱۳۴۰ که از او به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو نام برده شده، در حال حاضر مدیر عامل اجرایی گروه مپنا است. وی از سال ۱۳۸۸ به این سمت منصوب شده و سابقهٔ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را نیز در کارنامه خود داراست.

هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو بازداشت شد

علی‌آبادی فارغ‌التحصیل مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک با گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه‌های صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با گرایش کنترل بوده و مدرس دروس مختلف مهندسی مکانیک و مباحث مرتبط با موتورهای احتراق داخلی (توربین‌های گازی) در دانشگاه‌های مختلف کشور است.

از جمله سوابق کاری و مدیریتی علی‌آبادی نیز می‌توان به فعالیت در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریت‌عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی اشاره کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.