لزوم تقویت بنیان خانواده و باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد

گیل نامه / همایش مبارزه با مواد مخدر امروز – چهارشنبه – با حضور محمدرضا محسنی فرماندار شفت ، محمدحسین شاهکویی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گیلان ، حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و اقشار مردم در سالن آمفی تیاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد .

به گزارش گیل نامه / فرماندار شفت در این همایش بر اهمیت آموزش و افزایش سطح آگاهی جامعه به عنوان بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر تاکید نمود و خواستار تلاش بیشتر نهاد های آموزشی و فرهنگی در این راستا شد.
محسنی با بیان اینکه مواد مخدر امروز به یک تهدید جدی برای جامعه بشری تبدیل شده است و هیچ کس از ابتلا به بیماری اعتیاد مصون نیست افزود : تقویت بنیان خانواده و باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد و بسیاری از معضلات اجتماعی ضروری است .
وی با اشاره به اینکه میزان عرضه مواد مخدر در سطح جامعه با میزان تقاضای آن رابطه ای مستقیم دارد و در برنامه ریزی ها باید به این موضوع توجه ویژه گردد افزود : مبارزه با مصرف مواد مخدر تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست و نیازمند مشارکت آحاد مردم است .
نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه استحاله جامعه و از بین بردن سرمایه های اجتماعی یکی از اهداف سوداگران مواد مخدر در کنار تجارت پرسود و نامشروع آن است تصریح نمود : درمان اعتیاد در جامعه نیازمند برنامه راهبردی است .
رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر شفت در بخش دیگری از سخنان خود ، بیکاری را نیز یکی از عوامل مهم گرایش به اعتیاد و سست شدن بنیان خانواده برشمرد و افزود : در سال گذشته در راستای ایجاد و پایداری مشاغل بالغ بر ۵ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان در این شهرستان اعطا شد .
وی به برگزاری جشنواره گل محمدی و گلاب گیری در گیلده شفت نیز اشاره و افزود : باید از ظرفیت های مغفول مانده در شهرستان شفت بهره برداری نماییم .

فرمانداری شفت

کانال پرمخاطب گیل نامه
#گیل_نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.