فرش بعد از نفت، برترین کالای استراتژیک کشور است

گیل نامه /  رئیس مرکز ملی فرش ایران با سفر به استان گیلان در کارگروه فرش استان که با حضور استاندار گیلان و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور تشکیل شد شرکت کرد اظهار داشت: اولین تفاهم نامه توسعه فرش دستبافت در جریان سفر ریاست جمهوری برای استان گیلان امضا شده است که به ظاهر فرش این استان جزء برندهای صاحب نام کشور نیست و این نشان از اهمیت توسعه تولید فرش گیلان در سطح ملی است.


به گزارش گیل نامه / فرشته دست پاک بزرگترین دغدغه فعالان عرصه فرش را عدم امنیت شغلی و بیمه تامین اجتماعی دانست و افزود: مایلم نوید بدهم که در سال ۹۸ کلیه فرشبافان رسمی کشور بیمه خواهند شد و این مشکل حل خواهد شد و بودجه آن در ردیف بودجه سال ۹۸ تامین شده است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۲ میلیون نفر در هنر صنعت فرش فعال هستند تصریح کرد: هیچ کالایی به خوبی فرش نمی تواند معرف تمدن و فرهنگ کشوری در دنیا باشد و فرش؛ جزء سه کالای مهم کشور است که بعد از نفت برترین کالای استراتژیک محسوب می‌شود.
وی عنوان کرد: فرش در صادرات غیرنفتی حرف اول را می‌زند و فرش دستباف ایران در واقع پرچم دوم کشور و هویت ماست و برای معرفی شایسته این کالا تبلیغات، سلیقه سازی و سلیقه یابی و بازارسازی در توسعه و ترویج آن بسیار اهمیت دارد.
این مسئول پیشنهاد داد: با دعوت از استارت آپ ها برای توسعه برندینگ و بازاریابی فرش از پتانسیل آنها استفاده شود را برای حضور در نمایشگاه های بین المللی از فعالان فرش حمایت می کنیم و برای ثبت ملی و جهانی فرش گیلان آمادگی داریم.
رئیس مرکز ملی فرش ایران تأکید کرد: فعالان عرصه فرش گیلان باید قدرت ریسک پذیری خود را افزایش دهند و در نمایشگاه های مختلف حضور اثرگذاری داشته باشند و از ظرفیت منطقه آزاد انزلی به شکل مناسب استفاده شود.
فرشته دستپاک در پایان با اشاره به این که فقط حمایت های مالی کافی نیست، تاکید کرد: مسئولین پرتلاش کمیته امداد علاوه بر حمایت مالی باید به سلیقه سازی و بازاریابی متناسب با سلایق روز کمک های هدفمند داشته باشند و ما هم از طریق صندوق کارآفرینی امید به خریداران فرش دستباف تسهیلات می‌دهیم و تاکنون ۶۰ میلیون تومان بودجه آموزشی به بخش فرش گیلان نیز اختصاص داده شده است.
گفتنی است رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه از چند کارگاه قالیبافی در شهرستان سیاهکل بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت فرشبافی گیلان قرار گرفت.

واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.