شکایت نماینده غیربومی که در لاهیجان زمین خریده است!

گیل نامه / دو سایت محلی «لاهیجان» و «با مردم» در گیلان نوشته‌اند که پس از سخنرانی «انقلابی و شجاعانه» دادستان لاهیجان در حمایت از حقوق مردم گیلان و مقابله با زمین خواری غیربومیان، یکی از نمایندگان استان‌های مرکزی که در لاهیجان نیز ویلایی دارد، از دادستان لاهیجان شکایت کرده است.

این دو سایت با انتشار تصویر نامه‌ی شکایت محسن کوهکن از رضا رحمانی، نوشته‌اند که آقای کوهکن «در شکایت خود عنوان کرده که دادستان لاهیجان وی را جزء متخاصمین نظام دانسته است». منظور آنها استفاده از لفظ «اجنبی» برای غیربومیان در سخنان دادستان است.

رضا رحمانی دادستان شهرستان لاهیجان روز قبل در همایش حفظ حقوق بیت المال با دلسوزی از مردم گیلان خواست که زمین‌های کشاورزی خود را به غیر بومیان نفروشند.

دادستان لاهیجان با اظهار تأسف از اینکه آقازاده‌ها و سلبریتی‌ها وارد استان شده و زمین‌های گیلان را به بهانه‌های مختلف خریداری می‌کنند خطاب به مدیران استان بیان کرد: مدیران استان فقط جلسه تشکیل ندهید، جلسه‌ای که هیچ خروجی نداشته باشد، بی‌ثمر است و اگر این جلسه نیز بدون خروجی تمام شود دیگر نمی‌توان کاری کرد.

رحمانی با اشاره به پستک رشت که نام آن را فاز دو گلسار نامیدند، گفت: چرا باید عده‌ای باغ‌های چایمان را خریده و ویلا بسازند، مگر باغات و زمین کشاورزی ملک شخصی است؟

رحمانی با اذعان به گلایه رئیس‌کل دادگستری استان از وضعیت پیش‌آمده بیان کرد: ایراد کار از ماست، خانه‌ای میلیاردی که با تغییر غیرقانونی کاربری، مجوز آب و برق گرفته و پروانه برای او صادر شود، برای خود حق ایجاد می‌کند، اگر این زمین‌ها از طرف ادارات مربوطه پروانه نگیرند، چنین حقی برای خود قائل نمی‌شوند.

وی با اظهار گلایه از مدیران دولتی مبنی بر بی‌توجهی و صدور پروانه برای ساخت ویلاهای غیرقانونی گفت: قوه قضاییه چگونه باید جلوی چنین ساختمان‌هایی که با مجوز و پروانه در حال ساخت است را بگیرد؟

رحمانی با اشاره به تخریب ساختمان سه میلیاردی گلرنگ با وجود همه فشار و ممانعت‌ها اظهار کرد: مسأله اینجاست که چگونه این ساختمان، مجوزی بعد از تخریب ۲۰ هکتار از اراضی را بدون فاصله حتی یک سانتی‌متر از ساختمان تخریب‌شده به بهانه ورود به طرح هادی دریافت می‌کند؟وی با اظهار تأسف از کسانی که طرح هادی را تصویب کردند گفت: مگر یک بام و دوهوا هم می‌شود، چگونه زمینی که یک‌بار تخریب‌شده، چون هدیه می‌شود حکم حلال می‌گیرد، این موضوعات و ساخت‌وسازها با مجوزهای مذکور از ادارات، امکان بررسی را از دست من خارج و تخریب را از دست دادستان می‌ستاند.

دادستان لاهیجان با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس در خصوص حمایت از اراضی کشاورزی افزود: من به حال‌وروز استان مرثیه‌خوانی می‌کنم برای کشوری که خون داده و این‌گونه با خاک خود برخورد می‌کند باید مرثیه خواند.

انصاف نیوز

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.