شفت نسبت به سایر شهرستان‌های گیلان از شاخص های توسعه و عمران عقب مانده است

گیل نامه / آیین تودیع سرپرست و معارفه ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت شفت در دفتر محمدرضا محسنی فرماندار این شهرستان برگزار شد و از زحمات مصطفی ترابی و همچنین یوسف مسیحا قدردانی و امیرحسین رسام به عنوان ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شفت معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  آیین تودیع سرپرست و معارفه ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت شفت در دفتر محمدرضا محسنی فرماندار این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شفت در این نشست با اشاره به اینکه دامنه فعالیت های وزارت صنعت، معدن و تجارت گسترده است، افزود: پیگیری احیای وزارت بازرگانی توسط دولت می تواند شایسته و موثر باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان شفت قریب به ۶۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و نسبت به سایر شهرستان های گیلان از شاخص های توسعه و عمران عقب مانده است، گفت: عدم توجه به زیرساخت ها در دهه های گذشته، نزدیکی به مرکز استان و مهاجرت سبب شده است که جمعیت این شهرستان شناور باشد و بازار آن رونق و پایداری لازم را نداشته باشد.

محسنی با اشاره به اینکه شفت به صورت پایلوت به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور معرفی شده است، تصریح کرد: این موضوع می تواند سبب تمرکز دستگاه های اجرایی و خدماتی کشور و استان برای توسعه شهرستان شفت شود.

مقام عالی دولت در شفت با بیان اینکه مدیران باید بر وظایف سازمانی خود اشرافیت داشته باشند، اظهار کرد: یک مدیر موفق نسبت به سیاست های دولت باید باور و اعتقاد قلبی داشته باشد.

وی ساماندهی اصناف، جلوگیری از فعالیت های واحدهای غیرمجاز، مقابله با گرانفروشی و رعایت بهداشت محیط کسب و کار را یکی از مطالبات شهرستان به ویژه شهروندان برشمرد و تأکید کرد: قانون مداری و افزایش نظارت ها برای حفظ حقوق شهروندی و بهره گیری بیش از پیش اقتصادی از ظرفیت های گردشگری شهرستان شفت لازم و ضروری است.

محسنی در ادامه با اشاره به اینکه اداره صمت همواره باید با اتاق اصناف و اتحادیه ها تعامل داشته باشد، اظهار داشت: شفافیت مالی و دقت نظر در میزان درآمدها و هزینه ها سبب پیشگیری از بروز مشکلات خواهد شد.

در پایان این نشست از زحمات مصطفی ترابی و همچنین یوسف مسیحا قدردانی و امیرحسین رسام به عنوان ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شفت معرفی شد.

وی پیش از این کارشناس مسوول اداره امور معادنِ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بود و ریاست اداره تنظیم بازار و مدیر روابط عمومی سازمان بازرگانی (سابق) را در کارنامه کاری خود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.