سیاوش‌پور در دیوان عالی کشور خدمت می‌کند | نباید ریشه‌ها را رها و تنها مردم را محکوم کنیم

گیل نامه / حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه محور کار مدیران تکلیف است، گفت: احمد سیاوش پور مدیرکل سابق دادگستری گیلان بدلیل خدمات‌ ارزشمند و تجربه از این پس در دیوان عالی کشور خدمت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی   گیل نامه / حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری گیلان که در سالن همایش‌های امام خمینی (ره) این سازمان برگزار شد با اشاره به دوران خلافت حضرت علی (ع)، اظهار کرد: صیانت از بیت المال بویژه توسط کسانی که در امر حکومت هستند، گرامیداشتن مردم توسط کارگزاران نظام از جمله موارد مورد تاکید حضرت علی خطاب منصوبین و مدیران است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه غلط است بگوییم کاری به جهنم و بهشت رفتن مردم نداریم، افزود: بنا به فرمایش امیرالمومنین مسئولان علاوه بر تامین امنیت، آرامش، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در راستای رسیدن مردم به کمال و دین مسئول هستند.

وی رعایت عدالت، بی طرفی و توجه به اصول و ضوابط قضائی بدون واهمه داشتن از حکم را از مهم‌ترین مواردی دانست که باید توسط مسئولان قضائی مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز تمام این موارد جز ضوابط انقلاب ما است.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به مال اندوزی برخی افراد از بیت المال، بیان کرد: امروز باید با نفوذی‌ها و افرادی که به حقوق مردم تعدی می‌کنند و درصدد رواج بی‌دینی، بی‌فرهنگی و بی‌تفاوتی هستند به شدت برخورد کرد.

وی ادامه داد: وجود این افراد که با پولی که مال مردم است در جامعه صاحب جایگاه و پایگاه می‌شوند و چوب زور بالای سر می‌شوند و در تمام دستگاه‌ها نیروها را به فساد می‌کشاند.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید تلاش و انگیزه کافی برای مبارزه با این افراد را داشته باشیم و بی تفاوت از کنار آنها رد نشویم، افزود: باید با جلوگیری از مال اندوزی این افراد و مقابله با هنجارشکنان و کسانی که ارزش‌های مردم انقلابی و دینی را زیر پا می‌گذارند قاطعانه برخورد شود.

وی با بیان اینکه محور کار مدیران تکلیف است، گفت: احمد سیاوش پور مدیرکل سابق دادگستری گیلان بدلیل خدمات‌ ارزشمند و تجربه از این پس در دیوان عالی کشور خدمت خواهد کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به درصد بالای پرونده‌های ورودی به دادگستری استان گیلان و ماندگاری کوتاه‌تر این پرونده‌ها نسبت به میانگین کشوری، بیان کرد: این تعداد ورودی پرونده‌ها زیاد است و باید یک‌ شورای حل اختلاف برای صلح و سازش در دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های کیفری شامل سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی و غیر عمدی است، افزود: باید از ظرفیت استانداری، شورای شهر، امام جمعه برای حل اختلافات استفاده کرد و پروندهای حقوقی و کیفری مربوط به دستگاه‌های دولتی در درون دستگاه‌ها حل و پرونده قضایی تشکیل نشود.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: بازرسی کل کشور باید بسیاری از موضوعات را پیش از تشکیل پرونده قضایی و در زمان مقرر تذکر دهد به عنوان مثال دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم در ارتباط با تغییر کاربری، زمین و دریاخواری پیش از ساخت و ساز و دیوارکشی ورود کنند.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه بخش اعظم مشکلات و پرونده‌ها بدلیل عملکرد ضعیف و عدم نظارت بانک‌ها است، افزود: بانک‌ها در رابطه با اعطای تسهیلات و ضامن باید نظارت کامل بر روی افرادی که تسهیلات را دریافت می‌کنند داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید ریشه‌ها را رها و تنها مردم را محکوم کنیم، گفت: بانک باید قبل از این کسی که ۳۸هزار سکه خریداری و پول را از بانک دریافت کند بررسی‌های لازم را انجام دهد.

مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.