سطح زیر کشت “کلزا” در گیلان افزایش یافت

گیل نامه / مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان اجرای طرح “همگام با کشاورز” را سبب افزایش رونق حوزه کشاورزی دانست و گفت: با اجرای این طرح میزان سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در گیلان از ۱۰۰ هکتار به ۸۵۰ هکتار افزایش یافت.
به گزارش گیل نامه /  مرتضی مرادی در نشست خبری بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان در دفتر خبرگزاری بسیج در رشت با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی اظهار داشت: در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و جهت حمایت از محصولات کشاورزی گیلان همواره همکاری‌های خوبی با مؤسسه ملی تحقیقات برنج کشور و سایر نهاد‌ها داشتیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان به مأموریت طرح بسیج “همگام با کشاورز” اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای طرح “همگام با کشاورز” در راستای حمایت و کمک به تولیدات تمامی محصولات کشاورزی در گیلان راه‌اندازی شد.

مرادی با تأکید به اهمیت خودکفایی برنج در استان گیلان تصریح کرد: با در نظر گرفتن چگونگی افزایش کیفیت محصول برنج در گیلان بیش از ۵۰۰ مربی بسیج مهندسین طرح “همگام با کشاورز” در بیش از هزار روستای استان گیلان، اقدام و فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سایر محصولات کشاورزی و در راستای تولید دانه‌های روغنی نیز در یکی از مناطق نظیر منطقه رستم‌آباد استان گیلان به شکل جدی ورود شد و در این راستا ۱۰۰ هکتار تولید کلزا را به ۸۵۰ هکتار در گیلان افزایش دادیم.

مرادی با بیان اینکه ۵۰۰ مربی در راستای ارتقاء محصولات کشاورزی و کیفیت آن‌ها در روستا‌های مختلف استان گیلان به مشاوره کشاورزی می‌پردازند افزود: ۳۰۰ نفر از این مربیان مختص برنج و ۱۰۰ نفر هم مختص سایر محصولات نظیر کلزا، چای و زیتون هستند.

رئیس اردو‌های جهادی بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به نقش مهم رسانه در تبیین و توسعه طرح‌های کشاورزی اظهار داشت: در راستای برنامه از فردا اردو ۳ روزه جهادی، ۱۲۰ گروه برای حضور در روستا‌های محروم گیلان جهت امر مشاوره کشاورزی آغاز می شود.

حمیدرضا قره‌شیخ‌لو با بیان اینکه از امروز تیم‌های دامپزشکی نیز در روستا‌های محروم استان گیلان در زمینه تولیدات دام اعزام می‌شوند ابراز داشت: در این راستا موضوع اهمیت غذایی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

سرویس بسیج مهندسین کشاورزی خبرگزاری بسیج از رشت
#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.