رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت : وجود تحول و خلاقیت، رویکرد برنامه های هنری

سرویس شهری :

اختصاصی _ گیل نامه / رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت  با بیان این اینکه در  چارچوب سیاست گذاری های کمیسیون فرهنگی بحث حمایت همه جانبه از هنرمندان و آثارشان وجود دارد،گفت:در فصل جدید تئاتر خیابانی به تولید محتوا و آثار هنری باید توجه کرد  تابتواند  اثر گذاری مناسب را در مخاطب  داشته باشد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی   گیل نامه / فاطمه شیرزاد با تاکید براینکه محتوای باکیفیت در جلوگیری از آسیب  های اجتماعی بسیار موثر است،عنوان کرد:ما باید سعی کنیم که مشکلات را با زبان گویای هنر به مردم انتقال دهیم.

عضو شورای شهر رشت وجود تحول و خلاقیت را در رویکرد برنامه های هنری مهم خواند و اذعان کرد: در برنامه های کمیسیون فرهنگی  باید نگاه جدیدی بکار گیریم و با نگرش و ذائقه مردم تولید محتوا کنیم.

 

محمود فرضی نژاد :برای پیشرفت باید حیطه نگاهمان را از رشت فراتر ببریم

محمود فرضی نژاد با بیان اینکه باید حیطه نگاهمان برای پیشرفت از رشت فراتر رود،گفت:زمانیکه فراخوان تئاتر دائمی رشت عنوان شد با استقبال کارگردانان و نویسندگان بسیاری روبرو شد.

مسئول تئاتر خیابانی استان گیلان همچنین یادآور شد:ما وقتی نیاز سنجی آموزش را نداشته باشیم خروجی مطلوبی نخواهیم داشت.

 بهاری : چشم انداز بسیار بلندی برای تئاتر داریم

بابک بهاری مدیر پروژه تئاتر خیابانی رشت سه موضوع پرداخت مطالبات،نام گذاری تئاتر و کیفیت محتوا را در تاثیرگذاری بسیار مهم خواند و گفت:در بدترین شرایط اقتصادی مطالبات هنرمندان پرداخت شده است وچشم انداز بسیار بلندی برای تئاتر داریم.

محمد پور جعفری کارگردان تئاتر با بیان اینکه همه ما در صدد این هستیم که کیفیت آثار را ارتقاء دهیم،گفت:اگر ضعفی در کارها دیده میشود فقط مختص رشت نیست، در کل کشور است.

وی کارهای بی عیب و نقص در تئاتر را انگشت شمار دانست و افزود:هدف از اجرای تئاتر دائمی ارتقای سطح فرهنگ و استقبال مردم از این حوزه است.

 

پور جعفری شناسایی مخاطب در نتیجه کارهای فرهنگی بسیار موثر دانست و اذعان کرد:ما تئاتر را باید به سمتی ببریم که به اجراهای عمومی برسد.

 

 رضا حقی: بی اهمیتی به تئاتر خیابانی دائمی در رشت بدلیل پرهزینه بودن | بی دغدغه گی مسئولین در حوزه تئاتر

رضا حقی،کارگردان تئاتر با بیان اینکه نحوه ورود و نوع انعکاس در هر موضوعی بسیار مهم است،گفت:بدلیل پرهزینه بودن کارهای فرهنگی و هنری در کشور کسی دوست ندارد در این حوزه فعالیت کند.

وی با اشاره براینکه ۱۱ عنوان جشنواره در رشت متوقف شده و ادامه دار نبوده،افزود:چگونگی انتقاد  ما در حوزه های  فرهنگی باعث رنجش مسئولین شده و بی دغدغه از کنار این حوزه میگذرند.

حقی  ادامه داد:شهرهای لاهیجان ومریوان برای تئاتر  های خیابانی خود بسیاراهمیت قائل هستند اما دررشت  این موضوع صدق نمیکند و اهمیت داده نمیشود.

او با تاکید براینکه تئاتر خیابانی خوب در رشت وجود ندارد،اضافه کرد:مسئولی در بدنه شهرداری از کارهای فرهنگی اطلاع ندارد و این سبب بی توجهی به این حوزه است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.