رشت ؛ لاهیجان ؛ آستارا ، ۳ کاندیدای بالقوه برای زلزله بعدی گیلان !

سرویس اجتماعی  _  فرهنگی :

به مناسبت سالروز زلزله منجیل ؛

اختصاصی _ گیل نامه / چهل و هفتمین نشست ماهانه توسعه پایدار و مخاطرات به مناسبت سالروز زلزله منجیل که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی  استان برگزار شد با هشدار استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در خصوص احتمال بروز زمین لرزه در برخی از شهر های استان گیلان  همراه بود.

مهدی زارع بخش های غربی شهر رشت و جنوب استارا ؛ را به دلیل عدم وجود هیچ گونه لرزشی در ۱۰۰ ساله اخیر و شهر لاهیجان را از نظر داشتن گسل های فعال ، ۳ کاندیدای بزرگ زلزله بعدی گیلان دانست و خواستار ایجاد شبکه لرزه نگاری بیشتر در این مناطق شد.

وی با ابراز نگرانی از زلزله خیز بودن بخش هایی از آزاد راه و راه آهن قزوین_رشت پیشنهاد مانیتورینگ این مناطق را داد.

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی با اشاره به بلوک های سنگی برجای مانده از زلزله منجیل در محور سد سپیدرود ؛ احتمال حرکت این بلوک های سنگی در صورت بروز یک زمین لرزه شدید در اطراف این مناطق را بالا دانست.

زارع با انتقاد از عملکرد مسئولین سازمان های مدیریت بحران در کشور گفت: مسئولین این سازمان ها میتوانند با انجام یک سری عملیات پیشگیرانه مانع از تبدیل یک سانحه کوچک به بحران بزرگ شوند.

وی همچنین در پایان سخنرانی خود،  جایگاه علم زمین شناسی کشور را نسبت به سایر کشور ها آبرومند دانست و گفت: پس از وقوع زلزله منجیل تاکنون اتفاقات خوب و مهمی در زمینه مقابله با زلزله رخ داده است .

عکس / مطهره احمدی

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.