راه اندازی طرح تیر الکترونیک در گذرگاه مرزی آستارا، بزودی

گیل نامه / این طرح برای الکترونیکی کردن مراودات ترانزیتی بین جمهوری آذربایجان و ایران راه اندازی می شود.

به گزارش گیل نامه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ رئیس کل گمرک ایران امروز گفت : طرح تیر الکترونیک با هدف الکترونیکی کردن مراودات ترانزیتی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان هفته آینده در گذرگاه مرزی آستارا راه اندازی می شود.
مهدی میراشرفی مزایای این طرح را تسهیل ترانزیت ، کاهش هزینه ها ، افزایش سرعت تبادلات و جلوگیری از جعل اسناد عنوان کرد و افزود : جمهوری اسلامی ایران نخستین تجربه راه اندازی تیر الکترونیک در دنیا را با کشور همسایه ترکیه اجرا کرده است که مرحله اول و دوم این طرح با موفقیت اجرا شده است.
وی با دعوت گمرک جمهوری آذربایجان در همایش جهانی فن آوری و نوآوری در حوزه گمرک که با همت سازمان جهانی گمرک در باکو برگزار شد شرکت کردیم افزود :
در این اجلاس مباحثی در خصوص همکاری مشترک دو کشور در مرزهای زمینی مطرح شد که  در چند ماه گذشته گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.
مهدی میراشرفی با اشاره به دیدار ش با مهدی اف رئیس گمرک جمهوری آذربایجان افزود : تقویت همکاری های بین دو کشور در حوزه گمرکی از جمله ایجاد دروازه مشترک تجاری و تسهیل ترخیص کالاهای صادراتی و نیز استفاده متقابل از قلمروی ۲ کشور برای ترازیت کالاها که از توافقات روسای جمهور دو کشور است مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس کل گمرک ایران هنگام  ورود به کشور، مورد استقبال مسئولان محلی در پل مرزی آستارا قرار گرفت و سپس از مرز زمینی این شهرستان و محوطه گمرک این مرز بازدید و چگونگی روند محوطه سازی این گمرک را بررسی کرد.
وی در ادامه با حضور در پایانه و بارانداز راه آهن بین المللی آستارا، چگونگی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این پایانه را بررسی و سپس دستورات لازم برای  تسهیل در امور گمرک این بارانداز را صادر کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.