راه اندازی شبکه خبرنگاران محرومیت‌زدایی استان گیلان | بازدید رسانه‌های گیلان از فعالیت‌های محرومیت‌زدایی سپاه قدس استان گیلان+عکس

خبرنگاران از فعالیت‌های محرومیت زدایی سپاه قدس گیلان در مناطق محروم شهر رشت بازدید کردند

سرویس فرهنگی :

اختصاصی _  گیل نامه / به همت سازمان بسیج رسانه استان گیلان ، شبکه خبرنگاران و عکاسان افتخاری بسیج راه اندازی شد . فعالان عرصه رسانه در حوزه محرومیت زدائی استان تلاش خواهند کرد تا با همیاری و تلاش های مستمر و خستگی ناپذیر نیروهای سپاه و بسیج اخبار و عملکرد این حوزه را منعکس کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی   گیل نامه /  صبح یکشنبه خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و مجازی عضو سازمان بسیج رسانه‌ استان گیلان با مشایعت رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان و جانشین معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان از فعالیت‌های محرومیت زدایی سپاه قدس گیلان در محله محروم معلولین شهرستان رشت بازدید کردند.

سرهنگ مهدی پارسا با بیان اینکه محرومیت‌زدایی از مهم‌ترین برنامه‌های سپاه و بسیج است تصریح کرد : ۱۰۰ خبرنگار و عکاس بسیجی در شبکه محرومیت‌زدایی عضو و فعالند که متشکل از اعضای انجمن و شبکه مذکور می باشند .

وی با اشاره بر اثرگذاری فعالیت رسانه ها افزود :  انتظار می رود رسانه ها با همکاری و اثرگذاری اخبار منعکس شده ، با تشویق و ترغیب سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها ، انجمن ها ی وابسته به امور خیریه و خیران در سطح استان ، برای همکاری با سپاه قدس ،  همچنین مشارکت مردم و ایجاد روحیه وحدت و همدلی بتوان مشکلات و موانع موجود را برطرف کرد .

رئیس بسیج رسانه گیلان در حاشیه این بازدید با تاکید بر نقش رسانه در انعکاس فعالیت‌های سپاه قدس گیلان در محرومیت زدایی سه منطقه از شهرستان های رشت، لاهیجان و لنگرود، افزود : اقدامات سپاه مربوط به حوزه هایی است که نیازمند توجه بیشتری به ویژه در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، تفریحی، ورزشی و معیشتی است.

وی با توجه به قرارگیری محله معلولین در مرکز شهر به عنوان هدف اصلی سپاه در راستای محرومیت زدائی اظهار داشت : محله معلولین رشت دارای ۲۰ هزار نفر جمعیت و پنج‌هزار خانوار در حاشیه قلب شهر رشت قرار گرفته و دارای محرومیت‌های بسیاری در حوزه زیرساختی، عمرانی، ورزشی و فرهنگی است . سپاه قدس گیلان اقداماتی از قبیل ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی و درمانی و همچنین ریشه کن کردن اعتیاد در بخش‌ها و حوزه های مختلف انجام داده است .

جانشین معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان با اشاره به اقدامات چهار ساله سپاه در زمینه محرومیت‌زدایی نیز در این نشست با بیان اینکه در سه شهرستان رشت، لنگرود و لاهیجان قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی در ۳ محله تشکیل شده است، تصریح کرد: در تمامی نواحی محلات محروم شناسایی شده و امسال برای تمامی این محلات مدیرمحله انتخاب می‌شود.

رحیم عشقی‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های سپاه و بسیج در مناطق محروم افزود : در حوزه خدمات، عمرانی، فرهنگی، ورزشی، مشاوره تحصیلی و ازدواج، تامین جهزیه نوعروسان و بهداشتی برنامه‌های مهمی را در مناطق محروم در حال اجرا داریم.

وی  با بیان اینکه حوزه‌های درمانی و  بهداشت، خدمات عمومی، ورزشی، تامین آب شرب، فاضلاب و آسفالت از جمله بخش‌های محرومیت‌زدایی سپاه در این منطقه بوده است، افزود: منطقه معلولین با ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ هزار خانوار و با توجه به همجواری در مرکز شهر متاسفانه در بسیاری از زیرساخت ها با محرومیت منجمله عدم وجود مدرسه ، پارک  ، فضای تفریحی و ورزشی ، فضای آموزشی ، فضای سبز و مسجد  مواجه است و تنها یک درمانگاه جهت ارائه خدمات درمانی _ بهداشتی موجود است .

جانشین معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان  با تاکید بر تغییر نام منطقه معلولین جهت ایجاد هویت و خلق آرامش روانی و اجتماعی  ، تصریح کرد: سازمان اوقاف در زمینه تکمیل مسجد، شهرداری در راستای زیباسازی کوچه‌ها، آسفالت و تامین زیرساخت‌های این منطقه، علوم پزشکی برای ایجاد درمانگاه و مرکز درمان و سایر سازمان در راستای تامین باقی نیازها و زیرساخت‌های این منطقه باید وارد عمل شوند.

مدیر محله معلولین رشت حجت الاسلام سیدعلی مهدوی  ضمن خوش آمدگوئی و استقبال از برپائی چنین نشست هایی و تاکید بر انعکاس احوالات معیشتی و اجتماعی افراد افزود : منطقه معلولین بعنوان یک منطقه محروم شناخته می شود و انعکاس اخبار و اقدامات سپاه نباید به شکلی باشد که سبب تحقیر مردم این منطقه شود همچنین جهت مرتفع ساختن اهداف بسیج و سپاه در راستای محرومیت زدائی دراین منطقه به دفعات با معتمدین محل ، گروه های رسمی و غیر رسمی محل ، جهت تشخیص کمبودها مشکلات مردم منطقه و ادای خواسته های افراد جلسات هم اندیشی برگزار شده است .

مهدوی با تأکید بر لزوم جلب اعتماد مردم در راستای انجام اقدامات زیرساختی، هویت سازی، اظهار کرد: شش معاونت شامل معاونت‌های سازندگی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، مالی و پشتیبانی متناسب با مشکلات این منطقه تشکیل شده است.

وی  طرح اوقات فراغت را شروع فعالیت معاونت فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: جامعه هدف مستقیم اقدامات فرهنگی، تربیتی و اجتماعی نوجوانان و جامعه غیرمستقیم والدین هستند که تاکنون ۳۲۰نفر از خواهران و برادران جذب شده‌اند که در هر معاونت بطور دائمی ۴۰نفر عضو ثابت و فعال حضور دارند.

مدیر محله معلولین رشت سایر فعالیت های حوزه های مختلف را شرح داد و گفت :  فعالیت‌های معاونت فرهنگی، ترتیبی و اجتماعی عبارتند از برگزاری کلاس‌های آموزشی، احکام، تئاتر، برپایی نماز جماعت، مراسم هفتگی و مناسبتی با مشارکت مستقیم مردم برپائی اردوهای داخل و خارج استانی ، ویزیت رایگان ، ایجاد فعالیت های اجتماعی توسط افراد محل ، امکاناتی نظیر استخر و زمین فوتبال و ازین قبیل که هدف اصلی جلب اعتماد مردم و تقویت روحیه امید و نشاط در بین آنهاست .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.