راه‌یابی نابغه کاراته آسیا به فینال لیگ جهانی کاراته مسکو

گیل نامه/ ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل رقیب چینی به دیدار فینال لیگ جهانی کاراته مسکو ۲۰۱۹ راه یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه به نقل از فارس ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان در سال ۲۰۱۹ به میزبانی مسکو از امروز (جمعه) ۱۲ مهرماه با حضور ۶۴۲ کاراته‌کار از ۸۵ کشور آغاز شد و سارا بهمنیار ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان به روی تاتامی رفت.

سارا بهمنیار کاراته‌کار گیلانی پس از کسب مقام قهرمانی در لیگ جهانی توکیو ۲۰۱۹ با صعود پنج پله‌ای در رنکینگ المپیکی کاراته‌کاران در ماه سپتامبر روبه‌رو شده و در مکان نهم وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم ایستاد.

وی در لیگ جهانی روسیه ۲۰۱۹ در دور نخست با کارمن کلمنت از مجارستان و سپس با ایمانه طالب از الجزایر پیکار می‌دهد، رقابت‌هایی که قهرمانی در آن ۹۹۰ امتیاز دارد و می‌تواند فاصله بهمنیار با کاراته‌کاران برتر وزن منفی ۵۰ کیلوگرم جهانی را کاهش دهد، در این وزن سراپ از ترکیه بر صدر ایستاده است.

در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم دو بازیکن برتر اوزان منفی ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم (در مجموع ۴ کاراته‌کا) جواز حضور در المپیک را بر اساس رنکینگ دریافت می‌کنند.

بهمنیار در نخستین گام به مصاف کارمن کلمنت از مجارستان رفت و به پیروزی قاطع شش بر صفر دست‌یافت، رقیب مجار، کم نام و نشان بوده و در هیچ‌یک از رقابت‌های کاراته وان موفق به کسب سکو نشد.

ملی‌پوش گیلانی با ۳۹۸۲٫۵ امتیاز و رنکینگ ۸ جدول وزن منفی ۵۰ کیلوگرم در دومین دیدار به مصاف ایمانه طالب از الجزایر رفت، رقیب الجزایری با کسب ۱۳۶۵ امتیاز در مکان ۲۷ جدول جهانی این وزن ایستاده است، بهمنیار با برتری دو بر صفر گام به مرحله سوم گذاشت.

تینگ تسانگ یی از هنگ‌کنگ سومین رقیب بهمنیار در روز نخست مسابقات کاراته‌وان مسکو ۲۰۱۹ است، رقیب هنگ‌کنگی با کسب ۱۹۵۷٫۵ امتیاز در مکان ۲۲ جهانی ایستاده است، وی برای رسیدن به این مرحله، مقابل شیائو گو از چین تایپه به برتری دو بر صفر دست‌یافت، رقیب تایپه‌ای با کسب ۴۱۴۷٫۵ امتیاز در مکان ششم جدول ایستاده و یکی از رقبای بهمنیار برای کسب سهمیه المپیک توکیو است.

بهمنیار با پیروزی دو بر صفر مقابل تسانگ به مرحله چهارم وزن منفی ۵۰ کیلوگرم صعود کرد، وی در این مرحله به مصاف نادیا گومز از اسپانیا می‌رود، رقیب اسپانیایی برای رسیدن به دور چهارم مسابقات کاری خارق‌العاده انجام داد، وی در نخستین گام مقابل آئوروره بورکوئیس از فرانسه به برتری پنج بر دو دست‌یافت و در دور بعدی سراپ اوزچلیک نفر نخست رنک جهانی از ترکیه را با نتیجه چهار بر یک شکست داده و نخستین شگفتی این جام را خلق کرد.

نابغه گیلانی کاراته آسیا که خیال توقف ندارد با برتری سه بر یک مقابل دارنده نشان طلای امیدهای جهان ۲۰۱۷ به مرحله پنجم راه یافت، بهمنیار در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ران ران لی از چین می‌رود.

ران ران برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی در نخستین دیدار به مصاف ارمینیا پیرفیتو از ایتالیا رفت و به برتری هشت بر صفر دست‌یافت، وی در دومین دیدار به مصاف بتینا پلنک از کشور اتریش رفت و پس از تساوی یک‌بریک با قانون سنشو از سد رقیب قدر گذشت.

نفر نهم رنکینگ جهانی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم در سومین دیدار خود به مصاف آیاکا تادانو از ژاپن با رنک جهانی پنج رفت و با برتری قاطعانه پنج بر یک به دیدار نیمه‌نهایی صعود کرد.

بهمنیار در دیداری سخت و نفس‌گیر پس از تساوی سه بر سه مقابل ران ران، با قانون سنشو به پیروزی دست‌یافت و راهی فینال شد.

به گزارش فارس، سارا بهمنیار روز یکشنبه ۱۴ مهرماه برای کسب نشان طلا به مصاف سارا هوبریخ از آلمان می‌رود، بهمنیار با کسب ۳۹۸۲٫۵ امتیاز در مکان هفتم و هوبریخ با کسب ۴۶۰۵ امتیاز در مکان چهارم رنکینگ جهانی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم ایستاده‌اند.

نابغه گیلانی کاراته آسیا در صورت قهرمانی در این رقابت‌ها ۹۹۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی کسب می‌کند، به نفر دوم این رقابت‌ها ۷۵۰ امتیاز تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.