دیدار و هم اندیشی جوانان با استاندار گیلان |گرامیداشت ولادت علی اکبر (ع) با استقبال جمع کثیری از جوانان برگزار شد

اختصاصی _ گیل نامه / استاندار گیلان در ابتدا ضمن تبریک اعیاد بخصوص روز جوان با بیان اینکه جوانان نگاهشان بلند مدت است،گفت: جوانان نگاه بلندمدتی دارند اما در بخش اشتغال با مشکلاتی روبرو هستند که باید با کمک خود جوانان این نارسایی هارا بهبود بخشید.

دکتر مصطفی سالاری با اشاره براینکه جوانان باید با جدیت به مسیری که مسئولین را مکلف تر میکند کام بردارند،افزود:مهمترین کارهایی که برای بهره برداری از ظرفیت های استان وجود دارد شامل تولید،اشتغال،استفاده از نیروی کار و نظارت مردم بر دولت است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید اینکه باید شرایطی فراهم شود که مردم نظرات خود را به دولت انتقال دهند،عنوان کرد: در خصوص انتقال نظرات مردم به دولت شیوه نامه ای ابلاغ خواهد شد که سمن ها واسط بین مردم و دولت خواهند بود.

وی با ذکر اینکه باید از مواهب الهی و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی استان برای توسعه اشتغال و رونق بهره مند شویم،خاطرنشان کرد:ما اولویت های خود را در استان بر مبنای کشاورزی،گردشگری و تجارت قرار داده ایم،که تجارت با کشورهای حوزه دریای خزر میتواند تجربه ارزشمندی برای ما باشد که تاکنون پیشرفت ۶۰درصدی نیز در این حوزه داشته ایم.

مصطفی سالاری همچنین از افتتاح کریدر شمال جنوب در دو سال آینده خبر داد و اضافه کرد:اگر جمعیتی که وارد استان میشود ساماندهی نشوند ما شاهد تخریب اراضی کشاورزی خواهیم بود که ما می‌توانیم با آموزش به روستاییان آن را به ساخت اقامتگاه ها ترغیب کنیم.

استاندار گیلان با اشاره براینکه بحث تسهیلات ازدواج در سال گذشته بدون مشکل انجام شد،خاطرنشان کرد:امسال درصدد این هستیم که رخداد های ورزشی را ازجمله ورزش فوتبال و والیبال را در سطح استان با تامین هزینه از استانداری گیلان افزایش دهیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی از کمک مستقیم به تیم های ورزشی منع هستیم،اذعان کرد:باوجود مصوبه ها درباره کمک به تیم‌های ورزشی استان ما سعی داریم که از تیم های محبوب سپیدرود،داماش و ملوان حمایت کنیم.

دکتر سالاری با تاکید براینکه باید بخشداران ، فرمانداران و مسئولان آینده را از جمع جوانان انتصاب کنیم،اظهار داشت:من با هرنوع و جنس تبعیض کاملا مخالف هستم و امر شایسته گزینی را میپذیرم که تبعیض باعث ضعیف شدن بدنه ادارات و بروز مشکلاتی در جامعه میشود.

عکس/مطهره احمدی

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.