دو انفجار در بدنه نفتکش ایرانی در ۶۰ مایلی جده عربستان / انفجارها احتمالا بر اثر حمله تروریستی و اصابت موشک بود

گیل نامه/بدنه یک فروند نفتکش ایرانی متعلق به شرکت ملی نفتکش صبح امروز (جمعه) در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجارشده است.

صبح امروز، ۱۹ مهرماه یک نفتکش ایرانی در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک در دو نقطه منفجر شده و دو مخزن نفتکش دچار آسیب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه / به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ملی نفتکش ایران، نفت‌کش ایرانی SABITY متعلق به شرکت ملی نفتکش صبح امروز در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت‌های ۵ و ۵:۲۰ صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است.

دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.

خوشبختانه همه کارکنان کشتی در وضعیت سالم و ایمن بوده و کشتی نیز اکنون در وضعیت با ثباتی قرار دارد و تنها بدنه کشتی اندکی آسیب دیده است که کارکنان کشتی درصدد کنترل آن هستند.

کارشناسان فنی کشتی و کارشناسان مستقر در اتاق اضطرار شرکت در حال بررسی وضعیت و علل این حادثه هستند.

نفت کش در شرایط پایدار است

آخرین گزارشهای دریافت شده از نفت کش ایرانی سانتیزد(Sanitized) که صبح امروز در دریای سرخ به دلیل احتمال حمله تروریستی دچار اسیب شده حاکیست، شرایط وضعیت شناور کاملا تحت کنترل بوده و خدمه در حال حفظ شرایط پایدار درنفت کش هستند.

بر اساس این گزارش در رخداد صبح امروز هیچ یک از خدمه کشتی دچار اسیب نشده اند و مجموعه کارکنان نفت کش در سلامتی کامل هستند.

نشت نفت کشتی متوقف شد

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ملی نفتکش اعلام کرد: بر اساس تازه‌ترین گزارش های دریافتی از کشتی سانحه دیده SABITI نشت نفت از کشتی به حداقل رسیده است.

بار دیگر تاکید بر این نکته ضروری است که هیچ‌گونه حریقی در کشتی رخ نداده است و همه کارکنان در وضع کاملا ایمن و سالم قرار دارند و شرایط کلی کشتی نیز در حال کنترل است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.