دولت قانون مجلس برای حذف یارانه پردرآمدها را اجرا کند | مردم بدانند که عدم واریز یارانه این ماه آنها به معنای قطع یارانه آنها نیست

گیل نامه / نماینده مردم رشت در مجلس در خصوص هدفمندسازی یارانه ها گفت :  قانون هدفمند‌سازی یارانه ها در جهت کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد کشور وضع گردیده است. این درحالی است که در ماجرای اخیر قطع یارانه دهک‌های پر درآمد، دولت به طور معکوس رفتار کرده و یارانه تعداد زیادی از خانوارهای ضعیف، مستمند و کم درآمد کشور را قطع کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه / طبق قانون بودجه سال ۹۸، نمایندگان مجلس به دولت این اختیار را دادند که یارانه نقدی پردرآمدها را حذف کند، اما دولت عکس این قانون عمل کرده است.

حذف نکردن یارانه نقدی پردرآمدها موجب افزایش هزینه‌ها در منابع عمومی کشور می‌شود، تاکنون تذکرات متعددی به دولت برای حذف نکردن یارانه نقدی پردرآمدها داده‌ایم، اما همواره توجیهاتی برای آن مطرح می‌کنند که از سوی دولت پذیرفتنی نیست.

دولت می‌تواند با ابزارهای گوناگونی که مجلس در اختیار او قرار داده، نسبت به حذف یارانه دهک‌های پردرآمدی، اقدام کند.با توجه به محدودیت‌های ایجادشده در منابع درآمدی و نیز تحریم‌های نفتی، می‌بایست نسبت به حذف یارانه نقدی پردرآمدها از سوی دولت هر چه سریع‌تر اقدام شود، البته دولت باید قانون مجلس برای حذف یارانه پردرآمدها را اجرا کند.

در شرایط فعلی بخش زیادی از منایع کشور صرف حقوق و دستمزد، یارانه‌‌های نقدی و هزینه‌‌های جاری کشور می‌شود که این روند باید اصلاح شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.