دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی

گیل نامه / پلیس فتا اعلام کرد: جوانی ۲۹ساله که از طریق اکانت جعلی در پیام رسان‌های خارجی هتک حیثیت می‌کرد در دام پلیس افتاد.

به گزارش گیل نامه / سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان گفت: جوانی ۲۹ساله که با ایجاد صفحه جعلی در پیام رسان‌های خارجی با هدف اخاذی و رسیدن به نیت شوم خود از کلمات رکیک و تهدیدآمیز استفاده و منجر به هتک حیثیت یک زن جوان شده بود در رشت دستگیر شد.
سرگرد ایرج پورمستمند افزود: زن گیلانی در شکایت خود نوشته بود که فردی با ایجاد صفحه جعلی در یکی از پیام رسان‌های خارجی با توهین و استفاده از کلمات رکیک، وی را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی می‌کرد و می‌گفت که شماره تلفن متعلق به وی نیست و پلیس فتا نمی‌تواند او را پیدا کند.
وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم را که از هویت جعلی استفاده کرده بود شناسایی و در شهر رشت دستگیر کردند.
سرپرست پلیس فتا گیلان تصریح کرد: وی در بررسی فنی پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
سرگرد ایرج پورمستمند در پایان از شهروندان خواست جرائم فضای مجازی را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

پلیس گیلان

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.