خون شهیدان انصاری و نورانی باعث پایداری انقلاب شد

گیل نامه / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران صدها چهره برجسته خود را براثر ترور از دست داد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با خون شهدای ترور مانند شهیدان انصاری و نورانی زنده‌تر شد و خون شهدا باعث پایداری انقلاب شد.

به گزارش گیل نامه به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، سید عباس صالحی عصر امروز در مراسم یادواره شهید علی اخوین انصاری و شهید علیرضا نورانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارمند استان گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از پیچ‌های تاریخی خود عبور کرده است، اظهار کرد: مردم کشور در حساس‌ترین لحظات تاریخ چهل‌ساله، همواره پشتیبان انقلاب بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم انقلاب کردیم، افزود: هیچ جامعه‌ای در دنیا به‌مانند ایران اسلامی قربانی ترور نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهید انصاری با شهدای بزرگ مقاومت در ارتباط بود، گفت: دشمنان کشور در طول تاریخ انقلاب اسلامی با ترورهای خود درصدد ضربه به انقلاب بودند تا مسیر انقلاب را متوقف کنند اما ناکام مانند.

صالحی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران صدها چهره برجسته خود را براثر ترور از دست داد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با خون شهدای ترور مانند شهیدان انصاری و نورانی زنده‌تر شد و خون شهدا باعث پایداری انقلاب شد.

وی با بیان اینکه ایران در طول چهل‌ساله خود به هیچ کشوری طمع نداشته، تصریح کرد: هشت سال دوران دفاع مقدس با روزهای سخت و پرخاطره گذشت و خسارت سنگین اقتصادی بر ما وارد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۴۴۰ میلیارد دلار در دوران دفاع مقدس به کشور خسارت وارد شد، گفت: شهدای ما ایستادند تا یک وجب از خاک این کشور تقدیم بیگانگان نشود.

صالحی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۵۴ شهید کشور براثر بمباران دشمن بعثی به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار شهدای شیمیایی ما جزو مظلوم‌ترین شهدای انقلاب هستند که با سختی فراوان روزگار گذراندند.

وی با بیان اینکه ثمره هشت سال مقاومت باعث تنومندی عزت ایران و اسلام بود، اذعان کرد: دیگرکسی به‌راحتی جرأت نگاه چپ به ملت ایران را ندارد و می‌دانند که ایران عقبه بزرگ هشت سال دفاع مقدس را دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ملت ایران در برابر تهدید سر خم نمی‌کند، گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تهدیدها، پاسخی سخت و کوبنده خواهد بود.

صالحی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مسیر بازگشایی برجام را جهت آسایش مردم آغاز کرد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تعهدات برجام را رعایت نکردند و دوباره تحریم‌ها را برقرار کردند اما دشمنان بدانند که همان‌طور که دوران هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم این روزها را هم سپری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اخیر دولت آمریکا بی‌تردید فرهیختگان دنیا را همراه نمی‌کند، افزود: در دل سختی‌ها گشایش‌ها است و امام خمینی (ره) نیز بر وحدت کلمه و ایمان به خدا تأکید داشتند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.