حفظ مخاطبان فعلی و افزایش مخاطب جدید راهبرد رسانه ملی

گیل نامه / معاون رسانه ملی گفت : حفظ مخاطبان فعلی و افزایش مخاطب جدید راهبردی است که باید در برنامه‌ریزی و مدیریت رسانه‌های استانی به آن اهتمام شود.

به گزارش گیل نامه /  معاون امور استان های رسانه ملی امروز در نشست شورای معاونان و مدیران صدا و سیمای مرکز گیلان در رشت ظرفیت‌های علمی و هنری استان و پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی گیلان را تشریح کرد و افزود : گیلان به لحاظ نیروی انسانی خلاق و کارآمد خودکفاست و بهره گیری از این ظرفیت می‌تواند روند جذب حداکثری مخاطبان را در بستر مقابله با جنگ نرم رسانه ای دنیای مدرن محقق کند.


دکتر علی دارابی بر ضرورت مدیریت کنداکتور های رسانه استانی و جانمایی مناسب برنامه‌ها برای پخش تاکید کرد و افزود : امروز بخش های تولیدی صدا و سیما در مراکز مختلف کشور ۲۴ ساعته اند که بهره گیری بهینه از این ظرفیت می‌تواند علاوه بر حفظ و احیای فرهنگ بومی و محلی، سنگر مناسبی برای مقابله با جنگ نرم و رسانه ایی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش نیل به اهداف پیش بینی شده در هر تشکیلاتی را مستلزم طراحی راهبرد و انسجام مجموعه نیروهای آن دانست و اضافه کرد : صداو سیمای مرکز گیلان قطب تولید نمایش، مستند و انیمیشن در استان‌های کشور است و از اینک باید نسبت به بهره گیری از این ظرفیت اهتمام جدی شود.
معاون امور استان‌های رسانه ی ملی در ادامه بر لزوم رعایت شایسته سالاری و میدان دادن به نیروهای جوان و خوش ‌فکر در رسانه های استانی تاکید کرد و افزود : مدیران مراکز باید علاوه بر تلاش مجدانه برای ایفای بهینه وظایف محوله سازمانی، ارتباط مستمر با جامعه، صیانت از فرهنگ دینی و ملی، حفظ وحدت و همدلی و در نهایت تعامل منطقی با مسئولان را مد نظر قرار دهند.
دکتر علی دارابی با اشاره به فعالیت شبانه روزی بیش از ۳۰۰ شبکه ماهواره ای فارسی زبان معاند تاکید کرد : بی شک این رسانه ها ایمان و اعتقاد آحاد جامعه اسلامی را نشانه رفته اند که بی اثر کردن این هجمه ها رسالت سنگین افسران جنگ نرم در رسانه های داخلی بویژه رسانه ملی است.
وی در پایان پیوست فضای مجازی در روند تولید محتوا در سه حوزه ی صدا، سیما و خبر را ضروری دانست و تصریح کرد : فعالیت در شرایطی که مجموعه عملکرد فعالان رسانه ایی بطور شفاف در معرض دید و قضاوت مخاطبان است، باید تخصصی و لحاظ مجموعه جوانب قضایا باشد و بهانه به بدخواهان و مغرضان ندهد.
محمد باقر باقرزاده مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان نیز ارتقای جایگاه رسانه استانی را در بستر افزایش هم افزایی نیروها ، شنیدن صدای مخاطبان ، آموزش مستمر کارکنان و همچنین ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت‌های رسانه استانی از عمده‌ترین برنامه‌های کاری خود اعلام کرد و افزود : این کار مهم در بستر تفاهم و همدلی و با بهره‌ گیری از فرصت ها و ظرفیت‌های بالقوه میسر خواهد بود.
در پایان این نشست آقایان نظیری آستانه معاون سیما ، قنبری معاون صدا ، رضاپور معاون خبر، طالب پور معاون فضای مجازی مرکز گیلان و همچنین عیسی آبادی مدیر کل مالی معاونت امور استان های رسانه ی ملی عمده ترین چالش ها و ظرفیت های موجود در حوزه مدیریتی شان را تشریح کرده و نکته نظرات خود را برای ارتقای عملکرد رسانه ی استانی ارائه کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.