جولان انتخاباتی در شورای شهر رشت | وقتی رییس شورا رویای بهارستان در سر دارد | سو استفاده از جایگاه ریاست شورا برای اهداف انتخاباتی

اختصاصی _ گیل نامه / در روزهای پر التهابی که شهر رشت همچنان با عدم ثبات مدیریت دست و پنجه نرم می کند و نبود شهردار مشخص و تاییده شده از سوی وزارت کشور ، فعالیت های شهر را تحت شعاع قرار داده ، اعضای شورای شهر و به نوعی ناظرانی که باید نظارت کنند ، هر یک به دنبال سود و منفعت شخصی و به فکر آینده ی سیاسی خود هستند .

در این بین اما چیزی که بیش از همه آزار دهنده است جولان رییس جوان شورای شهر رشت در جمع های مختلف به بهانه های تجلیل ، تکریم و یا سخنرانی برای جلب آرای اقشار مختلف و ورود به بهارستان است.
در این روزها که بر شدت این فعالیت ها از سوی آقای علوی افزوده شده ، این سوال در ذهن شهروندان ایجاد می شود که ” آقای علوی چه نقشی در شورای شهر دارد ؟ ” و اصولا شورای شهر دوره پنجم رشت که در راس آن آقای علوی است چه کار مثبتی برای شهر تا کنون انجام داده اند که نیمی از اعضای آن به دنبال ورود به مجلس هستند ؟

هزینه های برگزاری مراسم های تجلیل از ورزشکاران ،قهرمانان ،نخبگان ، خیرین و … که شخص ریاست شورا به جهت پر رنگ کردن خود در بین اذهان و برای دیده شدن در فضای مجازی و رسانه ای صورت می گیرد ، از جیب چه کسی و از چه نهادی تامین می گردد ؟

به دفعات دیده شده که ایشان از ورزشکاران بطور ابزاری استفاده کرده اند و با وعده های واهی از آنان جهت نیل به اهداف شخصی و کسب محبوبیت استفاده کرده اند ، در حالیکه اندکی تغییر در نسل جوان و پرانگیزه ورزشکار حاصل نشده است ،کمااینکه جوانان ورزشکار و بنام شهرمان با نبود امکانات و محدودیت در بضاعت افتخارات بسیار ارزشمندی را برای شهرشان و استان گیلان به ارمغان آورده اند .

 

حاصل برگزاری این مراسم های تجلیل و تکریم که گاها در رستوران ها و سالن های همایش و و … برگزار می شود برای شهر رشت چیست ؟
در حالی که شهرداری با بدهی ها و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند ،قیچی کردن برخی رسانه ها در جلسات علنی و کمیسیون های شورا به دستور شخص ریاست شورا برای جلوگیری از انعکاس واقعیت هاست.

 

این نشست ها و سخنرانی های فرمایشی که آقای علوی در آن از سنگ اندازی های برخی بر سر راه فعالیت در مدیریت شهری سخت می گوید رافع مسوولیت رییس شورا در این بین نیست.

قامت پاسخگویی و حس مسوولیت و “دغدغه مند” بودن بر تن هیچ یک از اعضای شورای شهر رشت و علی الخصوص ریاست شورای شهر دوخته نشده ؛چون اگر این چنین بود جرات برگزاری یک نشست خبری با اصحاب رسانه واقعی برگزار می گردید.

 

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.