جامعه امروز از معرفت در حال تهی شدن است/جامعه ای رستگار می‌شود که سیاستمداران آن از ویژگی‌های فضیلت و معنویت برخوردار باشند. + عکس

سرویس فرهنگی :

اختصاصی _ گیل نامه / همزمان با شب تاسوعا دومین شب از هیئت فرهنگی مذهبی بانوی آب با سخنرانی دکتر فیاض زاهد استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ برگزار شد.در این مراسم همچنین کتاب ماه به روایت آه توسط آقای حسنی پور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی   گیل نامه / دکتر فیاض زاهد با اشاره به رساله  دکتر شریعتی،گفت:جمعیت های مردم و توده های اجتماعی متناسب با فصل اتفاق‌ها تغییر رویکرد می دهنداین رویکرد می تواند سبب ایجاد فضایی جدید شود.

استاد دانشگاه و پژوهشگر و پژوهشگر تاریخ  با بیان اینکه جامعه امروز از معرفت در حال تهی شدن است اما در آینده نیاز به معنویت و معرفت احساس میشود،افزود:جامعه رستگار می‌شود که سیاستمداران آن از ویژگی‌های فضیلت و معنویت برخوردار باشند.

وی  پوپولیسم را تاثیرگذار بر متفکران مسلمان دانست و عنوان کرد:در دوران انقلاب در بین شیعیان اکثراً مخالف مبارزه بودند زیرا امام و شاگردانش تنها بودند و سنت ها هم پایبند به مبارزه نبود.

  زاهد با تاکید بر اینکه سقوط نکردن  جامعه در گرو اهمیت به بعدهای معنوی است،یادآور شد:انسان ها در برابر افراط گری مذهبی واکنش نشان می دهند و با تمایل ذاتی انسان به حوزه‌های معنوی  تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه متفکران غربی تنها راه انکار رنسانس را مفهوم مدرنیته دانستند عنوان کرد:جوامعی که به شدت از گفتمان های رایج فاصله ‌بگیرد به سمتی میرود که فرجام این جوامع تعالی بخش نیست.

زاهد با اشاره بر اینکه ترامپ نماد یک گرایش سیستماتیک است گفت:هدف آمریکا اصلا به خاورمیانه ربطی ندارد آمریکا و دولتش به دنبال به دست آوردن چین هستند زیرا جهان آینده جهان چین است.

او ۷۵ درصد از جامعه آمریکا را مذهبی خواند و اضافه کرد:جوامع هر چه جلوتر می روند از آیین ها فاصله می گیرند اما نیاز به اخلاق و معنویت در آنها نمی میرد و جامعه که از فضیلت دوری کند آسیب پذیر می شود  هر تغییری در آن رخ می دهد.

 

 

📸 مطهره رمضان زاده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.