جهانیان راهی جز پیوند با عاشورا ندارند

گیل نامه/امام جمعه رشت با بیان اینکه امام حسین(ع) فقط اسلام را زنده نکرد، بلکه به انسان حیات بخشید، گفت: جهانیان دریافتند راهی جز پیوند با عاشورا ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه / آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، اربعین حسینی را بزرگترین حادثه برای تاریخ بشر دانست و اظهار کرد: اربعین زمینه‌ساز تمدن‌سازی اسلامی و مقدمه نهضت بزرگ ظهور امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) فقط اسلام را زنده نکرد، بلکه به انسان حیات بخشید، افزود: جهانیان دریافتند راهی جز پیوند با عاشورا ندارند و لذا بالغ بر سه میلیون نفر امسال از ایران در همایش جهانی اربعین حضور داشتند و قطعا سال‌های آینده شاهد افزایش حضور ملت‌ها خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه جهانیان باید با قیام عاشورا آشنا شوند، عنوان کرد:‌ اسلام مکتب رهایی‌بخش انسان است و اربعین چهره حقیقی اسلام ناب را به دنیا نشان داد و مردم به دور از هر رنگ و نژادی زیر لوای امام حسین(ع) در صلح و امنیت و احترام گرد هم آمده‌اند.

امام جمعه رشت با اشاره به سابقه تاریخی جاده ابریشم، اضافه کرد:‌ ایران در گذشته در حوزه تولید و صادرات زبانزد بود، اما شاهان ناکارآمد و نالایق ما را وابسته به نفت و خام‌فروشی کردند و راه تولید و صادرات را بستند.

وی با بیان اینکه دولتمردان بازار را در خارج از کشور برای عرضه و صادرات کالاهای تولیدی ایرانی فراهم کنند، گفت: باید با سرلوحه قرار دادن شعار «رونق تولید» و حمایت از کارگران و کارآفرینان در همه عرصه‌ها به خودکفایی برسیم و نکند دستمان را به سمت دشمنان دراز کنیم.

آیت‌الله فلاحتی برخی سیاست‌های اقتصادی غلط را موجب کاهش ارزش پول ملی دانست و گفت:‌ متاسفانه برخی از مسئولان هنوز به اروپا چشم امید دارند؛ در حالی که اروپا نیز مانند آمریکا در حال دشمنی با ایران است.

وی با اشاره به اقدام انقلابی سپاه پاسداران در دستگیری یک ضدانقلاب، تصریح کرد: درود خداوند بر جوانان اطلاعات سپاه که توانستند طی یک عملیات مهم و بزرگ سرشبکه سایت ضدانقلاب آمدنیوز را بازداشت و روانه زندان کنند لذا دشمنان انقلاب و نظام بدانند که اگر علیه کشور ما اقدام کنند، در دام جوانان مومن و انقلابی خواهند افتاد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به روند کند احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت، متذکر شد:‌ راه‌اندازی این بیمارستان علاوه بر ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر، مردم استان گیلان و استان‌های همسایه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم توجه به سلامت و تندرستی جامعه، ادامه داد: ورزش فقط فوتبال و والیبال نیست، بلکه همه رشته‌های ورزشی به ویژه ورزش‌های بومی و محلی باید مورد توجه قرار گیرد و روحیه پهلوانی را در جوانان زنده کنیم. متاسفانه امروز ورزشکاران تنها به بعد قهرمانی در ورزش توجه دارند و سلامتی و جوانمردی را از یاد برده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان در دین مبین اسلام،‌ خاطرنشان کرد: یکی از روش‌های تربیت اسلامی موعظه کردن است،‌ البته فرد موعظه‌گر خود باید آراسته به فضائل اخلاقی باشد و برای رضای خدا و با اخلاص موعظه کند.

آیت‌اله فلاحتی شرایط موعظه‌شونده و موعظه‌کننده در امر موعظه را مهم دانست و یادآور شد: موعظه جنبه تذکر دارد و لذا موعظه افراد مختلف متفاوت است،‌ موعظه طولانی و خسته‌کننده اثر معکوس دارد و موعظه باید پنهایی باشد و موجب تحقیر فرد در اجتماع نشود.

انتهای پیام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.