حمایت دولت و نقش رسانه‌ها در ترغیب مردم برای فعالیت در حوزه تعاونی ها تاثیرگذار است

تفاهمنامه بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاورزی برای واگذاری محصولات وجود ندارد

سرویس اجتماعی :

اختصاصی _ گیل نامه /  مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در استان قریب دو هزار و ۵۰۰ تعاونی فعال و در دست اجرا وجود دارد گفت:در دو هزار و ۵۰۰ تعاونی فعال استان گیلان ۳۲۳ هزار نفر عضو وجود دارد که در حوزه های صنعتی کشاورزی با توجه به نیازهای گیلان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه /  دکتر عباس علیزاده با اشاره به اینکه به طور قطعی برنامه ریزی تاکنون در رابطه با آمایش سرزمینی برای تعاونی‌ها صورت نگرفته است، افزود:بررسی ظرفیت ها و امکانات نشان داده است که صادرات استان گیلان در سال ۹۶،هیجده میلیون دلار و در  سال ۹۷ ،۳۲ میلیون دلار و در ۶ ماهه اول سال ۹۸ ۳۰ میلیون دلار صادرات احقاق گردیده است.

وی با تاکید بر این که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی ۲۵ درصد سهم اقتصاد باید به تعاونی‌ها اختصاص پیدا کند که در استان این رقم زیر ۱۰ درصد است،عنوان کرد:با حمایت دولت و نقش رسانه‌ها در ترغیب مردم برای فعالیت در این حوزه ها میتوان این رقم را افزایش داد.

علیزاده با ذکر اینکه مردم باید نگاهشان را به  تعاونی‌ها تغییر دهند خاطرنشان کرد:مادامی که زنجیره تولید و به بازار توزیع متصل نباشد نتیجه  مطلوبی در این حوزه بهمراه نخواهد داشت.

مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه به دلیل محدوده زمین در استان گیلان ۵۰ درصد از اراضی قابل کشت در اختیار تعاونی قرار نگرفته است،بیان کرد:تفاهمنامه بین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزارت جهاد کشاورزی برای واگذاری محصولات وجود ندارد.

وی در پایان گفت:بیش از ۵۴ هزار نفر ساعت فقط در سال ۹۷ برای نیازمندی ها برنامه های آموزشی برای تعاونگران اختصاص داده شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.