تلاش برای گستردگی جشنواره های فرهنگی در مناطق کم برخوردار|برند سازی و ایجاد شادی و نشاط از اهداف برگزاری جشنواره کدو می باشد

سرویس شهری :

 اختصاصی _ گیل نامه /   در حاشیه سومین روز از برگزاری جشنواره کدو در پیاده راه فرهنگی رشت با  رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و طراح و دبیر اجرایی در راستای اهداف این جشنواره گفتگوئی صورت گرفت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی    گیل نامه رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در سومین روز از برپایی این جشنواره بومی محلی که با استقبال جمع کثیری از مردم و گردشگران همراه بود، گفت:با توجه به برند رشت، بعنوان شهر خلاق خوراک ما سعی داریم که جشنواره های مربوط به مباحث غذا را همواره  برگزار کنیم.

مهندس علیرضا حسنی با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ نوع فرآورده غذایی از کدو در این جشنواره تهیه شده است افزود:هدف از برگزاری این جشنواره ها علاوه بر تاثیر گذاری و شناخت فرهنگ گیلان، ایجاد فضای شادی و نشاط برای شهروندان است که ما سعی داریم که این کار مختص پیاده را نباشد و در مناطق کم برخوردار نیز برگزار شود.

در ادامه طراح و دبیر اجرایی جشنواره کدو بابیان اینکه از کدو در غذاهای مختلف استفاده می شود گفت:این جشنواره در کشور های آلمان و آمریکا نیز برگزار می‌شود و در این کشورها به بخش رکوردگیری و امتیاز رای می دهند.

رضا حقی فرآورده‌های محصول کدو  را در چهارمین جشنواره ۱۳۰ نوع عنوان کرد و افزود:بخش صنایع دستی کدو  فقط در رشت انجام می‌شود که در آن هنرمندان با کدو های قلیانی  ۱۵ نوع محصول تولید می کند.

وی برند سازی رشت، ایجاد نشاط برای گردشگران ،معرفی محصول های جدید و وارد کردن آن به چرخه غذایی را از اهداف این جشنواره دانست و یادآور شد:برای هر جشنواره یک فرآیند چند منظوره تعریف می‌شود که ادارات مسئولین باید حمایت کنند که موضوع وارد تولید انبوه شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.