تقویت بنیان آموزش کشور،تقویت فردای آینده سازان کشور را به همراه دارد|آموزش و پرورش زمینه ساز توسعه پایدار| کسب رتبه ۳ کشوری گیلان در اجرای تعهدات مدرسه سازی

سرویس فرهنگی :

اختصاصی _ گیل نامه / بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گیلان با همراهی و حضور جمعی از مسئولین استانی در شهرستان لاهیجان،برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر مصطفی سالاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خیر مدرسه ساز،محمدرضا حافظی  در  سخنان خود با ارج نهادن به رسالت خیرین بویژه خیرین مدرسه ساز، گفت : تقویت بنیان آموزش کشور،تقویت فردای آینده سازان کشور را به همراه دارد.

استاندار گیلان در توصیه ای به خیرین آنها را به تجهیز امکانات آموزشی مدارس دیگر دعوت کرد و افزود:خیرین مدرسه ساز علاوه بر هدیه دادن این مکان آموزشی به دانش آموزان باید در بحث مدیریت و راهبری نیز مشارکت داشته باشند.

وی هدایت بخشنامه ای مدارس را یکنواخت خواند وعنوان کرد:انگیزه ها و اندیشه ها در اداره آیین نامه ای دیده نمیشود بلکه خیرین نیز باید در این امر دخیل باشند.

دکتر سالاری با ذکر  اینکه حدود ۸۰۰ مدرسه بلااستفاده در استان قرار دارد،اذعان کرد:فضاهای آموزشی را باید برمبنای شرایط امروز احداث کنیم زیرا با رشد و تغییر جمعیت بسیاری از این اماکن بدون استفاده باقی میمانند.

استاندار گیلان با اشاره براینکه آموزش و پرورش را نباید مختص وزارت آن دانست،اظهار کرد:محوریت مدیریت آموزش و پرورش باید به سازمان های مربوطه واگذار شود اما همه باید به فکر مدارس باشند و کیفیت آموزش  در اولویت قرار گیرد.

دیگر سخنران این مراسم دقیق،مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان گیلان بود ،وی ضمن عرض خیرمقدم و خوشامدگویی  به مدعوین و همچنین با یاد آوری نام و خاطره محمدرضا حافظی، گفت:     آموزش و پرورش زمینه ساز توسعه پایدار است که برای رسیدن به آن باید به تعلیم و تربیت پویا توجه داشته باشیم.

وی  نقش خیرین را در زمینه توسعه پایدار اساسی خواند و مدرسه سازی رااز اعمال حسنه دانست و به نقش بانوان مدرسه ساز اشاره کرد و  افزود:قریب ۶۷ پروژه به تعداد ۱۱۷ کلاس و با مبلغ ۸۵ میلیارد ریال به دانش آموزان هدیه شده است.

دقیق همچنین به بیان آماری از فعالیت های مدرسه سازی در ۵ سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت:در ۵ سال اخیر حدود ۴۲ پروژه را آغاز کردیم که ۲۹ مدرسه را به اتمام رساندیم و ۱۳ پروژه تا پایان سال تحصیلی ۹۸ در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد .

وی در پایان سخنان خود افزود: خوشبختانه  استان گیلان توانسته در ۲۰ جشنواره گذشته رتبه ۳ کشوری را در اجرای تعهدات مدرسه سازی کسب کند.

در حاشیه این جشنواره   گروه سی گل کلاچای و نوای صومعه به هنرنمایی پرداختند  و همچنین از خیرین مدرسه ساز نیز با اهدای لوح تقدیر و قدردانی بعمل آمد.

 

 

عکس / مطهره رمضان زاده

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.