تقدیر معاون رئیس جمهور از توجه به خورده فرهنگ‌ها در کتابخانه ملی

گیل نامه / معاون رئیس جمهور ضمن بازدید از نمایشگاه تاریخ محلی گیلان در کتابخانه ملی ایران از توجه مدیریت کتابخانه به خورده فرهنگ‌ها و احیای فرهنگ محلی تقدیر کرد.

به گزارش گیل نامه /  محمدباقر نوبخت، با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از نمایشگاه تاریخ محلی گیلان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر از مدیریت کتابخانه ملی به دلیل توجه به خورده فرهنگ‌ها و احیای فرهنگ محلی، گفت: احیای خورده فرهنگ‌ها اقدامی بسیار شایسته است و باید از برگزار کنندگان آن تقدیر کرد.

معاون رییس جمهور توجه به فرهنگ محلی و اقوام را مستلزم نگرش از دو بعد محلی و ملی برشمرد و افزود: از نگاه محلی، توجه ویژه به فرهنگ‌های مناطق مختلف در کنار و متن فرهنگ ملی جای دارد، اما نگرش بعدی مربوط به فرهنگ ملی می‌شود که تلفیق و ترکیبی از تمام فرهنگ‌هایی است که در مناطق مختلف کشور می‌درخشند.

وی ضمن ابراز تاسف از عدم مهیا شدن شرایط حضور در آیین افتتاح نمایشگاه تاریخ محلی گیلان، ادامه داد: در اولین زمان ممکن تلاش خود را کردم تا در این نمایشگاه حاضر شوم. در این نمایشگاه فرهنگ غنی ایران به نحو شایسته و اما به اندازه بضاعت ارائه شده است.

نوبخت تصریح کرد: بخشی از این فرهنگ به سن و سال ما گواهی می‌دهد و از این رو احساس نوستالژی را تقویت می‌کند و بخش دیگر آن مربوط به تاریخ کهن است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از ژاله حساس خواه رییس کتابخانه ملی استان گیلان به دلیل توجه ویژه به فرهنگ گیلانی در کنار سایر مسئولیت‌ها، اضافه کرد: امید است در ادامه شاهد برپایی نمایشگاه‌های این‌ چنینی باشیم و در نهایت با جمع‌بندی و در کنارهم قرار گرفتن نمایشگاه‌ها فرهنگ غنی گیلان برای نسل امروز بازگو شود.

معاون رییس جمهور ضمن دریافت نشان هفته گیلان از این نشان به عنوان مدال افتخار یاد کرد.

در ادامه بازدید نوبخت از نمایشگاه تاریخ محلی گیلان، موزه کتاب و میراث مستند و نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سکه مخصوص نمایشگاه و آلبوم تمبر اختصاصی هفته گیلان از سوی رییس کتابخانه ملی استان گیلان به وی اهدا شد.

 

روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.