تراکتور در طغیان دریای کاسپین غرق شد

گیل نامه / تیم فوتبال سپیدرود رشت در هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر با نتیجه سه بر یک مقابل تراکتورسازی تبریز به پیروزی دست‌یافت.

به گزارش گیل نامه / دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و تراکتورسازی تبریز از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۷:۰۰ روز جمعه بیست و سوم فروردین‌ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت به قضاوت سیدرضا مهدوی به مصاف یکدیگر رفتند.

داور وسط: سید رضا مهدوی

کمک‌داور اول: علی‌اکبر نوری

کمک‌داور دوم: یوسف مغروری

داور چهارم: محمدعلی پورمتقی

داوران پشت دروازه: علی بای و عبدالنبی پورخلف

ناظر داوری: ابوطالب طاهریان

ترکیب تیم فوتبال سپیدرود:

ایمان صادقی، میثم فردوسی، میثم تهیدست، میلاد شیخی‌سلیمانی، محمدرضا مهدوی، محمد بلبلی، هومن ربیع‌زاده، مهرداد بایرامی، حسین شنانی، میلاد قربانزاده و ابراهیم لطفی.

سرمربی: نادر دست‌نشان

ترکیب تیم تراکتورسازی تبریز:

محسن فروزان، ایمان سلیمی، محمد طیبی، دانیال اسماعیل‌فر، احسان حاج‌صفی، مهدی مهدی پور، اکبر ایمانی، مسعود شجاعی، ساسان انصاری، اشکان دژاگه و آنتونی استوکس.

سرمربی: جورج لیکنز

سرخ‌های سپیدرود چنان غرق در پیچ‌وتاب لیگ شده‌اند که گویی در شبی زمستانی، گرفتار در گردنه‌ «هیران گیلان» عزم سفر به ناکجا‌آباد دارند، کورسوی امید آنان به تلولوی انوار خورشید پشت کوه‌های سرفراز تالش بزرگ بوده و با قلبانی فراخ به وسعت «دریای کاسپین» دل به بی‌کران زده‌اند.

سپیدرود و تراکتور همواره تقابلی هیجان‌انگیز داشته‌اند، شاید بهتر است بگوییم تبریز و رشت نبردی جذاب در فوتبال داشته‌اند!

از همان نخستین سال صعود تراکتور به لیگ برتر و تقابلش با داماش که نبردهای به‌یادماندنی در رشت و تبریز با بازی‌هایی پر گل رقم زد تا حضور امیر قلعه نوعی و اتفاقات داوری همه و همه به ما یادآوری می‌کند بازی این هفته رشت را از دست ندهیم.

شاید سپیدرود اگر اوضاع‌واحوال بهتری داشت این رقابت حساس‌تر هم می‌شد ولی اهمیت سه امتیاز برای هر دو تیم آن‌چنان بالا است که هواداران را تا پیش از آغاز بازی به نقطه‌جوش خواهد رساند.

رشت بیگانه با تغییر قهرمان نیست، همین چند سال پیش وقتی سپاهان و استقلال در کورس قهرمانی بودند، داماش قهرمانی را در رشت از سپاهان گرفته و در هفته بعد در آزادی مقابل استقلالی که قهرمانی‌اش را مدیون داماش بود، به برتری دست‌یافت تا داماش و رشت قهرمان را تعیین کنند، بار دیگر شاید رشت و در لباس سپیدرود بخواهد قهرمان لیگ را تعیین کند و با کسب امتیاز از تراکتور رؤیای قهرمانی تبریزی‌ها را حداقل به سال بعد موکول کند.

سپیدرود رشت بازی را هجومی آغاز کرده و بیش از ۸ هزار هوادار حاضر در ورزشگاه سردار جنگل رشت برای تماشای نخستین گل مسابقه تنها به دو دقیقه زمان نیاز داشتند، سپیدرود رشت در دقیقه دوم مسابقه روی اشتباه فردی محسن فروزان و با تیزهوشی مهرداد بایرامی گل نخست مسابقه را به‌ثمر رساند.

سرخ‌های شهر باران پس‌ازاین گل دست از حمله برنداشته و در دقیقه ۷ مسابقه می‌توانستند اختلاف را به دو گل افزایش دهند، شوت سهمگین هومن ربیع‌زاده با واکنش فروزان راهی کرنر شد، کرنری که در ادامه برای سپیدرود ثمری در پی نداشت، یک دقیقه بعد مهرداد بایرامی تا آستانه دابل پیش رفت، پاس عمقی میثم فردوسی و ضربه کم‌رمق بایرامی راهی به دروازه پیدا نکرد.

پس‌ازاین موقعیت بازی به تعادل کشیده شد و دژاگه در دقیقه ۱۰ می‌توانست بازی را به‌تساوی بکشاند، ضربه وینگر سپیدرود با اختلاف به بیرون رفت و راهی به دروازه پیدا نکرد.

تراکتوری‌ها در دقیقه ۱۷ مسابقه مهم‌ترین بخت گل زنی را از دست دادند، آنتونی استوکس درحالی‌که تنها گلر سپیدرود را پیش روی خود می‌دید در موقعیتی ایده‌آل توپ را بافاصله‌ای اندک از کنار دیرک عمودی به بیرون زد، مسعود شجاعی شش دقیقه بعد روی تیزهوشی خود گل تساوی مسابقه را به ثمر رساند تا همه‌چیز به‌تساوی کشیده شود.

تراکتور پس‌ازاینکه گل تساوی را به ثمر رساند، نبض بازی را در دست گرفته و موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه سپیدرود خلق کرد، تبریزی‌ها برای خلق کامبکی دراماتیک تنها یک تیر دروازه کم آوردند! توپ ارسالی ساسان انصاری از روی نقطه کرنر با ضربه سر استوکس به دیرک دروازه سرخ‌های شهر باران برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

سپیدرودی‌ها در دقیقه ۳۳ توسط هافبک خود به گل دوم خود دست یافتند، میثم فردوسی روی پاس کاپیتان مهدوی با ضربه‌ای استثنایی توپ را به کنج دروازه فرستاده و گلر ملی‌پوش تراکتوری‌ها تنها نظاره‌گر گل استثنایی هافبک خلاق سپیدرود بود.

پس از این گل دو تیم به بازی هجومی خود ادامه داده و بارها تا آستانه گلزنی پیش رفتند،  کاپیتان تراکتوری ها در دقیقه ۴۲ مسابقه تا آستانه دابل پیش رفت، شوت سرکش شجاعی با اختلاف اندک به بیرون رفت، این ضربه یک دقیقه بعد توسط شنانی پاسخ داده شد و ضربه محکم وینگر سپیدرود با واکنش فروزان به کرنر فرستاده شد، دو دقیقه وقت اضافه، حسن ختام دیدار دو تیم در نیمه نخست بوده و بازی با پیروزی دو بر یک به سود سپیدرود در این نیمه خاتمه یافت.

دوتیم در نیمه دوم بازی را هجومی آغاز کردند، حملات پردامنه تراکتوری‌ها و ضد حملات پسران شهر باران نبردی جذاب را در دقایق نخستین نیمه دوم رقم زد، سپیدرود خیلی زود اختلاف را به دو گل افزایش داد.

حرکت انفرادی حسین شنانی و ضربه‌ای کم‌رمق از سوی این بازیکن با دفع ناقص محسن فروزان روبه‌رو شده و مهرداد بایرامی در دقیقه ۶۶ در ریباند، سومین گل سپیدرود را به ثمر رساند.

پنج دقیقه وقت اضافه نیز مانع پیروزی سپیدرودی ها نشد و سرخ های شهر باران پس از ۱۵۴ روز با برتری سه بر یک مقابل تراکتورسازی صاحب پیروزی شدند.

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.