تحمیل یازده نیروی خدماتی جدید به شهرداری رشت!

گیل نامه/جذب ۱۱ نفر نیرو در شهرداری رشت درحالی صورت گرفته است که این سازمان عریض و طویل با ۴ هزار پرسنل اضافی رو به رو است.

به گزارش گیل نامه به نقل از دیارمیرزا در آخرین جلسه شورای شهر رشت محمدحسن علیپور عضو هیات رئیسه شورا رسما از جذب ۱۱ نفر در شهرداری رشت به عنوان نیروی خدماتی خبر داد و گفت: آیا فردی که با لیسانس و فوق لیسانس وارد شهرداری شده چیزی از کار خدماتی می داند؟!

حالا در جدیدترین اقدام «ناصر حاج محمدی شهردار رشت نیز در گفتگو با فارس به ورود یازده نیروی جدید در قالب پرسنل شرکتی به شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: این اتفاق پیش از حضور بنده در جایگاه شهردار رشت رقم خورد و یازده نفر به درخواست سرپرست وقت شهرداری رشت به‌عنوان نیروی خدماتی و آبدارچی وارد مجموعه شهرداری رشت شدند.

حاج محمدی با بیان اینکه افرادی که اخیراً با عنوان نیروی خدماتی جذب شهرداری رشت شده‌اند تمایل به پشت‌میزنشینی دارند، تصریح کرد: پس از اطلاع از فعالیت این یازده نفر به مدیر منابع انسانی شهرداری رشت تأکید کردم که با توجه به اینکه این افراد با عنوان خدماتی و آبدارچی در شهرداری رشت جذب‌شده‌اند باید در همان جایگاه نیز به خدمت بپردازند و در صورت مخالفت با این موضوع از پرداخت حقوق به آنان جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه یازده نیروی جذب‌شده به‌عنوان خدماتی مورد حمایت برخی قرار دارند، افزود: به‌عنوان شهردار رشت بااقتدار کامل در مقابل هر فردی که بخواهد قانون را نقض کرده و نادیده بگیرد ایستادگی می‌کنم و به شهروندان اطمینان می‌دهم هرکدام از این یازده نفر که حاضر به فعالیت به‌عنوان نیروی خدماتی نباشند را از مجموعه اخراج می‌کنم».

جذب ۱۱ نفر نیرو در شهرداری رشت درحالی صورت گرفته است که این سازمان عریض و طویل با ۴ هزار پرسنل اضافی رو به رو است(اینجا را بخوانید) و بسیاری از نیروهای شهرداری بدون اینکه فعالیتی داشته باشند از بیت المال و محل عوارض شهروندان به طور ماهیانه حقوق دریافت می کنند تا جایی که شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت‌رسان به جای اینکه دغدغه ارتقای کیفیت و بهبود خدمات رسانی به شهروندان را داشته باشد، تمام دغدغه مدیرانش پرداخت به موقع حقوق به کارمندانی است که اثری از فعالیت آنها در طول ماه به چشم نمی خورد و صرفا یک بار اضافی بر روی دوش شهر و شهروندان هستند!

متاسفانه طی سالهای اخیر شهرداریهای استان به محلی برای اشتغالزایی اقوام، آشنایان و فعالان ستاد انتخاباتی برخی مسئولان و اعضای شورا تبدیل شده اند و در این راستا خود اعضای شورا نیز با بی ثباتی مدیریت شهری، بزرگترین متهم هستند.

اگرچه مصطفی مهاجر مدیر منابع انسانی شهرداری رشت با روی کار آمدن حاج محمدی از سمت خود برکنار شده است اما علی بهارمست سرپرست وقت شهرداری به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی از شهردار جدید حکم دریافت کرده است و باید درباره حامیان این یازده نفر نیروی جدید شفاف سازی صورت بگیرد و نقش احتمالی اعضای شورا و یا سایر مسئولان در رابطه با استخدام آنها بدون لکنت زبان به مردم گفته شود زیرا این حق شهروندان است که بدانند چه کسانی شهرداری را تبدیل به حیاط خلوت خود کرده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.