برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شهرستان آستانه اشرفیه تجلیل شدند

گیل نامه / با برگزاری مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در آستان مقدس سید جلال الدین اشرف (ع)، از ۹ برگزیده استانی جشنواره و ۱۲عضو فعال کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه تجلیل شد.

به گزارش  گیل نامه  به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پیش از ظهر امروز یکشنبه(۲۶مرداد) و با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ رحیم حیدری، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه؛ حجت الاسلام احمد طیبی، امام جمعه آستانه اشرفیه؛ رقیه زرگری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان؛ معاونین فرماندار آستانه اشرفیه، اعضای انجمن و مسئولین کتابخانه های عمومی، کتابداران، اصحاب رسانه و جمعی از مشتاقان و شیفتگان ائمه اطهار علیهم السلام در آستان مقدس سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه برگزار شد.
⭕کرمی: افزایش معرفت، حاصل پرداختن به موضوع مهم کتابخوانی است
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این مراسم معنوی که به منظور تجلیل از۹ برگزیده استانی جشنواره و ۱۲عضو فعال کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد، بار دیگر ضمن قدردانی از مشارکت کنندگان در این رویداد مهم کتابخوانی، تورق کتاب و مطالعه آن را موجب افزایش آگاهی های اجتماعی و در نتیجه رسیدن به جامعه ای آگاه عنوان کرد.
پریسا کرمی افزایش معرفت را حاصل پرداختن به موضوع مهم کتابخوانی در افراد دانست و با بیان اینکه ما وظیفه داریم زمینه و بسترهای مطالعه افراد در جامعه را پدید آوریم، خاطرنشان کرد: امروز ما هرچقدر در زمینه کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم، ثمرات و نتایج مثبت آن را در آینده خواهیم دید.
کرمی در ادامه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را در راستای تبیین اندیشه های ائمه اطهار علیهم السلام عنوان کرد که توسط نهاد کتابخانه های عمومی در کتابخانه های عمومی سراسر کشور در حال اجراست. وی با بیان اینکه مردم بزرگ ایران ارادت قلبی به خاندان عصمت و طهارت دارند گفت: برگزاری نهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی این موضوع را به اثبات رساند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین از رشد۴۱درصدی آمار مشارکت مردم شهرستان آستانه اشرفیه در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به دوره گذشته آن خبرداد و گفت: امروز و در این مراسم از۹برگزیده این جشنواره در آستان مقدس و نورانی سید جلال الدین اشرف(ع) تجلیل خواهد شد.
⭕حجت الاسلام طیبی: ارتباط با کتاب موجب دانایی می شود
امام جمعه آستانه اشرفیه نیز در ادامه این مراسم با تقدیر از برگزار کنندگان این رویداد مهم فرهنگی در کشور، استان گیلان و شهرستان آستانه اشرفیه، اسلام را پرچمدار کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: در زمانی که انسان دچار سردرگمی و انحطاط فکری و عملی بود، پروردگار یکتا با نزول نخستین آیات خود بر پیامبر عظیم الشان اسلام که نخستین عبارت آن “اقرا” بود، پیامبر اسلام و نوع بشر را دعوت به خواندن و تفکر و تعمق کرد.
حجت الاسلام احمد طیبی با بیان اینکه خداوند بزرگ در آیات دیگری به قلم قسم یاد کرده است گفت: جایگاه خواندن و کتابت در نزد اسلام آنچنان رفیع و بلند است که خداوند در آیات خود به آن ها قسم یاد می کند.
وی همچنین با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص کتاب و کتابخوانی در کشور خاطرنشان کرد: معظم له بارها در فرمایشات خود بر ضرورت گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور تاکید کرده و آن را وظیفه ای ملی و واجب شرعی دانسته اند. امام جمعه آستانه اشرفیه در پایان ارتباط با کتاب را موجب دانایی و قطع ارتباط با آن را ریشه مشکلات عدیده برای جامعه بشری عنوان کرد.
اجرای نمایشنامه خوانی اعضای فعال کتابخانه عمومی اهل البیت(ع) آستانه اشرفیه و مولودی خوانی ذاکر اهل بیت از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.
گفتنی است در این مراسم از علیرضا رنجکش، مهناز فلاح، فهیمه جهاندیده، فرزانه نعمتی و علیرضا خوشحال در بخش چهارگزینه ای بزرگسال و مهرشاد علیزاده، فاطمه برجعلی، مریم شفیعی ثابت و ستایش ترژوه در بخش چهارگزینه ای نوجوان نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی شهرستان آستانه اشرفیه تجلیل و لوح یادبود جشنواره به ایشان اهدا شد.
تقدیر از فاطمه غفوری، ریحانه اکبری، محمدمهدی الیاسی، سونیا قربان نژاد، محمدطاها یونسی پور، علیرضا بهاری، فاطمه سادات حسینی نژاد، نیکا ندایی، ایلیا نوری زاده، امیر عباس پیمانی، پاریاب صنعت گر بعنوان مشارکت کنندگان در این جشنواره ملی از دیگر بخش های این مراسم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.