با راه اندازی دستگاه زباله سوز تنها ۲۵٪ از مشکل زباله های سراوان حل خواهد شد|همراهی و همدلی مسئولین استان یکی از پیش نیازهای توسعه استان است+عکس

سرویس سیاسی :

اختصاصی _ گیل نامه / چهل و هشتمین نشست ماهانه توسعه با عنوان پیش نیاز های توسعه استان با سخنرانی مشاور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، استاندار اسبق گیلان و حضور نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان و فرماندار رشت و جمعی از مدیران استان در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / در این نشست که  با یاآوری بخشی از خاطرات دوران خدمت سید علی اکبر طاهایی ، مشاور وزیر تعاون همراه بود ، محمد صادق حسنی با تاکید بر مشکل زباله های سراوان خواستار کمک های ملی برای رفع این معضل زیست محیطی شد.

مشاور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ضمن ابراز نگرانی در این خصوص گفت: بنده هم از اهمیت این مشکل در حوزه ملی مطلع هستم و از اقای نوبخت درخواست کردم که با توجه به پایان دولت دوازدهم در سال ۱۴۰۰ تلاش مضاعف بر حل این معضل بکند اما با توجه به تولید روزانه ۲هزار و ۲۰۰ تن زباله در استان گیلان و ظرفیت ۶۰۰ تنی نیروگاه زباله سوز ، با راه اندازی این پروژه تنها  ۲۵٪ از مشکل زباله های سراوان حل خواهد شد.

 طاهایی با بیان این که مهم ترین پیش نیاز توسعه کشور ؛ انسان توسعه یافته است ، شهید بهشتی و چمران را نماد انسان های توسعه یافته عصر انقلاب دانست و افزود: متاسفانه امروزه برخی مواقع در مسیر های اشتباه قدم نهاده ایم که باعث شده از شهدا فاصله بگیریم و باید تلاش نمود مجددا به دوران طلایی انقلاب بازگردیم.

وی در ادامه همدلی و همراهی تمامی مدیران و مسئولین کشوری را یکی دیگر از پیش نیاز های توسعه دانست و با طرح این سوال که چه کسی میداند امام (ره) در اولین دوره ریاست جمهوری به چه کسی رای داده است گفت: هیچ مدرک مستندی در این باره وجود ندارد بنابراین از نظر من حضور دولتی ها و سپاهی ها در انتخابات درست نیست ، چرا که این افراد باید با همکاری  شورانگیز یکدیگر ،اصل مشارکت در انتخابات باشند.

مشاور وزیر تعاون با انتقاد از برخی از حواشی بوجود آمده در رابطه با سخنرانی رئیس جمهور اسبق کشور در استان مازندران گفت: واکنش بر سر سنخرانی کردن و یا نکردن یک شخصیت سیاسی جز ادبیات یک گیله مرد نیست.

طاهایی در پایان با اشاره به تلاش های حضرت زینت (س) در بازگویی و انتشار وقایع کربلا گفت: باید دین را درست بیاموزیم و بجای طرح مسئله زن یا مرد بودن ، به شایستگی افراد توجه کنیم چرا که زنان توسعه یافته مسبب توسعه انسانیت خواهند بود .

 

 

عکس / مطهره احمدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.