انتقاد محمدعلی آهنگران از استاندار خوزستان|اگر رعیت‌بر تو به ستمگری گمان برد، عذر خود را به آشکارا با آنان در میان گذار+ویدئو

گیل نامه / محمدعلی آهنگران پسر حاج صادق آهنگران فیلمی را در اینستاگرام منتشر کرد و خطاب به استاندار خوزستان با لحنی آمیخته با انتقاد ، چنین نوشت : 

جناب آقای شریعتی استاندار محترم استان سیل زده و مصیبت زده خوزستان
سلام
بنا داشتم درباره زحمات شبانه روزی شما و همکارانتان که در این روزگار سخت و صعب سیل با جدیت و پایمردی در صحنه حضور دارید و محکم پای کار خدمت به مردم شریف خوزستان و سیل زدگان و آسیب دیدگان هستید چیزی بنویسم و از شما تشکر کنم. اما دیدن این بگومگوی نا مطلوب و این عصبانیت و نابردباری زشت مرا برآن داشت تا پیش از تشکر و صرف نظر از قرابت سیاسی و فکری و رفاقت با پدر و عرق خوزستانی شما را صمیمانه نقد کنم.
اگر در یک دیگ بزرگ غذا که با بهترین کیفیت توسط بهترین آشپز به عمل آمده و آماده استفاده است یک فضله موش بیوفتد بر اساس حکم شرعی تمام آن دیگ را باید به دور بریزیم چون نجس است و قابل خوردن نیست. برخورد شما به عنوان استاندار و نماینده نظام اسلامی با یک شهروند اسیب دیده و درد کشیده و نگران حکم همین فضله موش در دیگ بزرگ غذا را دارد و تمام اجر خدمت مشفقانه و صادقانه شما را ضایع می کند. نگذارید شیطان یا نفس اماره یا خستگی و بی حوصلگی ناشی از زحمت فراوان در کار شما موش بدواند تا آن موش با فضله نجس خود کل کار شما را ضایع بنماید.
آقای شریعتی عزیز !
توصیه می کنم به عنوان یک برادر کوچک و یک هم استانی در بین ازدحام کار و شلوغی برنامه ها برای لحظاتی به گوشه ای بروید و یک بار فرمان امام علی ع به مالک اشتر را بخوانید. اگر فکر می کنید از آن شهروند عرب خطایی سر زده ببینید که امام در کنار همه توصیه های اخلاقی و مدیریتی این فرمان جاودانه می گوید: از مردم خطاها سر خواهد زد و علتهایی عارضشان خواهد شد و به عمد یا خطا، لغزشهایی کنند، پس، از عفو و بخشایش خویش نصیبشان ده، همانگونه که دوست داری که خداوند نیز از عفو و بخشایش خود تو را نصیب دهد.
آقای استاندار محترم !
اگر این شهروند به شما بعنوان نماینده نظام بدبین است و گمان می کند که کمکها را به سوریه می برید و به مردم رنج کشیده نمی رسانید با آرامش و لبخند به این توصیه امیرالمومنین به مالک عمل کن که فرمود:«اگر رعیت‌بر تو به ستمگری گمان برد، عذر خود را به آشکارا با آنان در میان گذار وبا این کار از بدگمانیشان بکاه، که چون چنین کنی، خود را به عدالت پروده‌ای و بارعیت مدارا نموده‌ای. عذری که می‌آوری سبب می‌شود که تو به مقصود خود رسی‌ و آنان نیز به حق راه یابند»
آقای شریعتی عزیز!
برای اینکه اجر مجاهداتهایتان ضایع نشود اولا از این خشم به درگاه خدا استغفار نموده و در حضور رسانه ها از آن شهروند عرب و همه مردم ایران با خلوص نیست عذرخواهی کنید و گرنه روز حساب سختی خواهید داشت.

#گیل نامه 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.