انتشار قرارداد «راه اندازی تجهیزات دستگاه تصفیه شیرابه زباله» توسط عضو شورای شهر رشت با ۶ سوال از مسعود نصرتی+تصاویر

گیل نامه:روز گذشته شهردار رشت ‌ طرح برخی اظهارنظرها در شورای شهر رشت را مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ بیان صحبت‌هایی در مورد اینکه مجری فعلی ایجاد پروژه تصفیه‌خانه سراوان صلاحیت لازم را ندارد به غیر از ایجاد یک دور باطل و فضای چالشی هیچ نتیجه مثبت دیگری ندارد.

در این زمینه دکتر بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت با انتشار مفاد قرارداد راه اندازی و بهره برداری تجهیزات دستگاه تصفیه شیرابه زباله پرسش هایی را مطرح نمود.

متن این یادداشت اینستاگرامی بهراد ذاکری بدین شرح است:

 

پس از مصاحبه شهردار رشت و انتقاد از اظهار نظر در مورد تصفیه خانه شیرابه سراوان و در راستای وعده شفاف سازی که حق قانونی تمامی رشت وندان است، متن قرارداد را جهت قضاوت افکار عمومی منتشر میکنم.و اما سوالاتی که امیدوارم شهردار رشت پاسخگوی آن باشد:
۱-آیا شهرداری رشت متولی پشتیبانی از صنایع نوظهور است، که بر اساس اختراعی که هنوز مدرک ثبت نهایی آن را نیز اینجانب (علی رغم درخواست قبلی )مشاهده نکرده ام، اقدام به انعقاد قرارداد هشت میلیاردی آن هم با ترک تشریفات می کند! بر چه اساسی در شرایطی که روش های تجربه شده بسیاری در دنیا در این رابطه وجود دارد، باید یک ریسک با این عدد را از هزینه بیت المال متقبل شویم؟
۲-اعتبارات دولتی هم در دستگاه مجری و هم در دستگاه نظارت باید توسط شرکت های با گرید مربوطه هزینه شود که ارتباطی بین پیمانکار و تخصصش در این حوزه دیده نمی شود!
۳-اسناد و مدارک پیوست شده مورد اشاره در بند ۳-۳ کجاست؟
۴-با فرض پذیرش نیت خیر بانیان قرارداد چند نود روز از زمان انعقاد قرارداد سپری شده و هنوز خبری از حتی فاز یک آن نیست؟
۵-منبع تامین اکسید آهن مورد نیاز از کجاست؟آیا درخواست بهره برداری از معدن شن و ماسه ای به سازمان صنعت و تجارت ارائه شده است؟و نظارت بر این تامین با چه کسی ست؟
۶-تضمین کارکرد طولانی این سیستم و قطعات آن پس از فروش چیست؟ماده تولید شده از فرایند پس از تصفیه چگونه قرار است پالایش شود؟
پی نوشت۱: مسلما اگر(!) اختراع مورد نظر در عمل بتواند منجر به تصفیه شیرابه سراوان گردد،همه ما خوشحال می شویم.اما گذشتن از تخلفات انجام شده در انجام قراردادو تایید صوری انجام شده در پایان کار آن، در تعارض با سوگند من بوده و قطعا پیگیر بررسی آن خواهم بود.
پی نوشت۲: از پیگیری و مصاحبه جناب آقای حیدر نژاد معاون محترم دادستان در این رابطه کمال تشکر را دارم.

       

منبع:گیل خبر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.