افزایش شاخص اجرای طرحِ هادی در بازه ی سه ساله اخیر در سطح شهرستان شفت

گیل نامه / اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در راستای اجرای بخشنامه سفرهای هفتگی مدیران کل به شهرستان ها، ضمن سفر به شهرستان شفت، درجلسه ای که با حضورمحسنی فرماندار شفت، حجت الاسلام و المسلمین افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و بخشداران و دهیاران شهرستان برگزار شد، حضور یافت.

وی دراین جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده ازسویِ بنیادِ مسکن شهرستان شفت اظهارکرد: شاخص اجرای طرحِ هادی با استفاده از قیر رایگان در ۲۰ روستا در بازه ی سه ساله، تا پایان سال جاری افزایش می یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان شاخص اجرای طرح هادی در شهرستان شفت با استفاده ازسهمیه قیر رایگان را در حال بهبود عنوان کرد و افزود: با این حال نیازمند تشریک مساعی مسئولان محلی، در روند اجرای طرح های هادی هستیم.

اکبرزاده به بررسی ویژه بازنگری روستاهای نیازمند بازنگری طرح هادی اشاره کرد وگفت: در صورت تصویب در کمیته های برنامه ریزی شهرستان این بنیاد آمادگی کامل خواهد داشت تا نسبت به بازنگری این روستاها در اسرع وقت اقدام نماید. همچنین در این جلسه محمدرضا محسنی فرماندار شفت با بیان اینکه ۹۲ روستای شفت دارای طرح هادی هستند، گفت: این طرح ها در ۳۷ روستا اجرایی شده است و طرح هادی ۳۰ روستای این شهرستان، نیازمند بازنگری است.

وی با اشاره به مشکلات و مطالبات مهم شهرستان در حوزه بنیاد مسکن، تصریح کرد: پیگیری و تسریع در اجرای پروژه ها را خواستاریم. فرماندار شفت برلزوم خارج نمودن اراضی کشاورزیِ یکپارچه از طرح هادی که تجهیز و نوسازی شده اند تاکید کرد وافزود: تداخل طرح های هادی با محدوده منابع طبیعی مشکلات بسیاری برای روستاییان در ساخت و ساز ایجاد کرده است.

محسنی گفت: خارج نمودن اراضی کشاورزی یکپارچه از طرح هادی، برای حفظ کاربری های موجود و رونق تولید در روستاها ضروری است.

وی با بیان اینکه با مشخص شدن کاربری های ۱۳ روستای محدوده ی پروژه ی سد لاسک روستاییان می توانند پس از سال ها بلاتکلیفی، به ساخت و ساز اقدام نمایند، اعلام کرد: خواستارِ تسریع در تدوینِ طرح هادی این ۱۳ روستا با توجه به آخرین تغییرات هستیم.

فرماندار شفت بسیاری از پروژه های آسفالت در روستاها را دارای اعتبار و تخصیص دانست وافزود: بسترهای لازم برای اجرای آن ها فراهم است . دهیاران و بخشداران نیز دراین جلسه به بیان مشکلات روستاهای خود پرداختند. پس ازاین جلسه مسئولان از روستاهای سفید مزگی، ناصران، جیرده، کوزان و جیرده پسیخان و چماچا بازدید میدانی نمودند.

 

روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.