احساس مسئولیت اجتماعی از شاخصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی است|خمام یکی از شهرهای استراتژیک و دارای ظرفیت و پتانسیل های قابل توجهی است

 

سرویس اجتماعی _ فرهنگی :

اختصاصی _ گیل نامه / دومین روز از کارگاه آموزش عالی خبرنگاری به همت سازمان بسیج رسانه استان گیلان و میزبانی شهرداری خمام در کانون تربیتی فرهنگی شهید حق شناس برپا شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانیگیل نامه /    اختتامیه کارگاه حرفه ای آموزش عالی خبرنگاری با نشست تخصصی اصحاب رسانه ای و شهردار خمام درهم آمیخت . دراین نشست فکور ، شهردار خمام ضمن تبریک به مناسبت قرابت با روز خبرنگار از زحمات و تلاش های بی وقفه آنان تشکر و قدردانی کردو با بیان ویژگی و شاخصه های شهر خمام با خبرنگاران به گفتگو پرداخت .

فکور ضمن ابراز خرسندی در خصوص برگزاری چنین دوره هایی تصریح کرد : خبرنگاری از مشاغل سخت و پردردسر ودر عین حال دلچسب و قابل تقدیر می باشد . جامعه امروزه به شدت نیازمند خبرنگار است . آنان همواره د رخدمت رسانی به مردم و مسئولین تلاش کرده اند که این خود نوعی جهاد تلقی می شود .احساس مسئولیت اجتماعی از شاخصه های تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است .

وی با اشاره بر قلم و نطق صریح اصحاب رسانه افزود : جامعه و مردم به دلیل مواجهه و دست و پنجه نرم کردن با دغدغه ها و مسائل ومشکلات زندگی نیازمند تریبونی هستند تا صدایشان شنیده شود و این رسالت خطیر بر عهده رسانه است و مسئولین نیز همواره شنوا و پذیرنده مطالبات مردم هستند . می توان گفت رسانه ، پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است .

شهردار خمام گفت : بسیاری از خبرنگاران دردل حوادث و مخاطرات زندگی حضور داشته اند و این خود از ویژگی های این حرفه سخت و در عین حال ارزشمند می باشد .

این مقام مسئول شهری با اشاره به موقعیت استراتژیک شهر خمام اظهار کرد : شهر خمام به دلیل قرار گرفتن مابین دو شهر بزرگ و مهم رشت و انزلی و همجواری با ساحل دریا و منطقه آزاد انزلی از موقعیت مکانی بالا و حائز اهمیتی برخوردار می باشد.

وی گفت : خمام از شهر های ممتاز و دارای مزیت و امتیاز های قابل توجهی است . خمام بیشترین نرخ رشد جمعیت را در بین ۵۲ شهر استان به خود اختصاص داده است .

فکور ضمن تاکید بر ویژگی های گردشگری و اشتغالزای خمام تصریح کرد : امروزه شهر خمام تبدیل به قطب گردشگری شده است .

وی به امتیازات و ویژگی های منحصر به فرد رستوران شیشه ای منتهی به تالاب ، مرتع جیره سر باقرخاله و همچنین بازار های محلی آن اشاره کرد .

این مقام مسئول شهری درخصوص اشتغالزایی بانوان مطرح کرد : از دیرباز درصدی از زنان و بانوان این خطه به عنوان زنان بد سرپرست یا بی سرپرست مشغول به ارائه انواع خدمات فرهنگی از قبیل تولید محصولات کشاورزی ، صنایع دستی ، تهیه مواد لبنی و دامداری به جهت فروش در چنین بازارهای محلی شده اند . این کار علاوه بر ایجاد اشتغال مفید و تاثیرگذار منجر به استقبال قابل چشمگیری از مسافران و گردشگران گشته است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.