آمریکا، «سپاه» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد / نامه ظریف به روحانی: پیشنهاد می‌کنم «نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا» در فهرست گروه های تروریستی ایران قرار بگیرد

گیل نامه/ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. رسانه‌های آمریکا پیشتر گزارش داده بودند که پنتاگون و سیا مخالف این تصمیم دولت آمریکا بودند. این اولین بار است که آمریکا یک نیروی نظامی رسمی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

به گزارش گیل نامه به نقل از «انتخاب»، کاخ سفید آمریکا در بیانیه ‌ای این گفت که این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گرووهای تروریستی قرار داده است.

ترامپ در بیانیه خود مدعی شد این تصمیم با هدایت وزارت خارجه آمریکا بوده و “این واقعیت را به رسمیت شناخته که ایران نه فقط دولتی حامی تروریسم است بلکه سپاه پاسدران فعالانه در تامین بودجه آن نقش دارد و از تروریسم به‌عنوان ابزاری دولتی استفاده می‌کند”.

در این بیانیه، رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد سپاه پاسداران “ابزار اصلی دولت ایران برای هدایت و به‌کارگیری فعالیت‌های تروریستی خود در دنیا” است.

فوری / آمریکا، «سپاه» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

بیانیه کاخ سفید برای قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی

رسانه‌های آمریکا پیشتر گزارش داده بودند که پنتاگون (فرماندهی وزارت دفاع) و سیا (سازمان اطلاعات مرکزی) مخالف این تصمیم دولت آمریکا بودند.

این اولین بار است که آمریکا یک نیروی نظامی رسمی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

در چند روز گذشته، مقامات ارشد ایران نسبت این تصمیم هشدار داده بودند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی این اقدام را «بی‌عقلی» خوانده بود و رئیس قوه قضائیه خواستار مقابله به مثل با این اقدام دولت آمریکا شده بود.

سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز روز گذشته گفته بود با قرار دادن نام سپاه در این لیست، نیروهای آمریکایی در غرب آسیا “دیگر آرامش امروز را نخواهند داشت.”

صبح امروز نیز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه تشکیل جلسه داد و آخرین تحولات در این خصوص را بررسی کرد.

علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره این جلسه گفته بود وزیر خارجه ایران این اقدام آمریکا ” دارای خطرات” زیادی دانسته بود و هشدار داده بود که ایران “مقابله به مثل” خواهد کرد.

واکنش ایران / نامه وزیر خارجه به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی

وزارت خارجه در واکنش به این تصمیم آمریکا اعلام کرد: نظر به حمایت پنهان و آشکار نیروهای نظامی آمریکا در منطقه از گروههای تروریستی و دخالت مستقیم در انجام فعالیت های تروریستی توسط نظامیان آن کشور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه ای خطاب به روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی، بر اساس “قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه” مصوب مجلس محترم شورای اسلامی، پیشنهاد کرد شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام را در فهرست گروه های تروریستی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.