آسیب ۹۵ درصدی خزانه برنج در صومعه‌سرا

گیل نامه/معاون استاندار گیلان از آسیب ۹۵ درصد خزانه برنج در هفت محله صومعه‌سرا به علت بارندگی شدید خبر داد

به گزارش گیل نامه به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، علی اوسط اکبری مقدم امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بارش‌های اخیر در استان گیلان باعث خسارت‌هایی در بعضی مناطق شده است اظهار کرد: با نفوذ سامانه بارشی جدید که از پنج‌شنبه وارد استان گیلان شده، دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش‌یافته که این امر باعث ایجاد مشکلات و خسارتی در بعضی مناطق استان شده است.

وی با اشاره به میزان خسارت وارد شده به استان گیلان گفت: با توجه به رهاسازی آب در چند روز گذشته عده‌ای از شالی‌کاران استان گیلان ازجمله شهرستان صومعه‌سرا شروع به خزانه‌داری برنج کرده که با بارش‌های اخیر ۹۵ درصد خزانه‌های برنج مردم این شهرستان آسیب دیده است.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اذعان به اینکه آب‌گرفتگی فقط در شالیزارهای صومعه‌سرا بوده است تصریح کرد: بارش باران در هفت محله صومعه‌سرا با ۲۰ خانوار مشکلاتی ازجمله آب‌گرفتگی جزئی در خانه‌ها ایجاد کرده که با تلاش مسؤولان مربوطه این مشکل حل‌شده است.

اکبری مقدم با اشاره ادامه لایروبی رودخانه‌های صومعه‌سرا افزود: بعد از سیل چند ماه گذشته در صومعه‌سرا لایروبی رودخانه انجام و مقررشده بود تا ادامه لایروبی شکل گیرد که متأسفانه با این بارندگی مواجه شدیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.