۱۲دوره آموزش تخصصی وعمومی فرش دستباف در گیلان برگزارشد

گیل نامه / مجتبی مهری از برگزاری ۱۲ دوره آموزشی درراستای ارتقای مهارت قالیبافان وفعالین فرش دستباف گیلان خبر داد و گفت: این دوره های آموزشی می تواند در ارتقاء جایگاه تولید و رونق بازار فرش دستباف گیلان اثربخش باشد.

به گزارش  گیل نامه / رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان با بیان استفاده از روزآمدترین مولفه های آموزشی فرش در این دوره ها، افزود: این دروه ها؛ شامل یک دوره آموزش تخصصی طراحی پیشرفته برای طراحان وفارغ التحصیلان فرش دستباف به منظور ارتقای دانش طراحان در استفاده از نرم افزار بوریا و نیز تعداد ۱۱دوره آموزشی ارتقای مهارت قالیبافان به منظورآشنایی با بهداشت محیط کار و اصول ایمنی ، آشنایی با مواد اولیه مرغوب ، آشنایی با فرش منطقه برگزار گردید.

وی اضافه نمود: در این دروه ها علاوه بر تاکید بر موارد تخصصی، مروری برمراحل چله کشی وبافت فرش ، شناخت معایب فرش ونحوی پیشگیری واصلاح آن ها با تاکید برآسیب های مراحل چله کشی و بافت رایج درتولید فرش های منطقه ، معرفی طرحها و رنگهای مورد سلیقه بازار ، آشنایی با قیمت های روز بازار فرش ، آشنایی با حقوق اجتماعی و مزایای بیمه قالیبافی صورت پذیرفت.
مهری زمان برگزاری دورهای آموزشی فرش دستباف را سوم لغایت ۱۰ اردیبهشت سال جاری اعلام کرد و گفت: این دوره ها در شهرستان های رشت، لنگرود ،املش، سیاهکل، تالش ،رضوانشهر، ماسال،صومعه سرا، رودبار ومنطقه آزاد انزلی با بهره مندی از اساتید توانمند و باتجربه برگزارگردید.
رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان در پایان برگزاری آموزشهای کاربردی و عملیاتی در حوزه فرش را بسیار تاثیر گذار و رضایت بخش توصیف کرد و اظهار داشت: برای اجرای این دوره ها جمعاً مبلغ ۵۹۴ میلیون ریال هزینه گردید که اعتبار آن تماماً توسط مرکز ملی فرش ایران تامین گردید.

واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.