کارگران وفادارترین عنصر نظام جامعه اند | کارگران در پیدایش انقلاب نقش بسزایی داشتند

اختصاصی _ گیل نامه / همایش هفته کارگر و بزرگداشت روز بسیج کارگری باحضور مسئولان استانی و شهرستانی و به همت اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در محل سالن اجتماعات بانک صادرات استان گیلان برگزار شد.

مدیر کل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر گفت : کارگران کسانی هستند که در پیدایش انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند و انقلاب را به ثمر رساندند و در صف اول نبرد بودند.

عباس علیزاده با بیان اینکه  بیش ۱۴ شهید در عرصه کارگری و ۴۱۸ شهید کارگر گیلانی در راه انقلاب جان خودرا فدا کردند،افزود: در سال های سخت سازندگی و احیا خط تولید کشور این کارگران بودند که  در عرصه اقتصاد  تلاش و همت کردند و کشور را رو به پیشرفت هدایت کردند.

وی همچنین کارگران را وفادارترین عنصر نظام خواند و عنوان کرد: حضور کارگران باعث چرخیدن چرخ دنده های تولید این کشور شده و باوجود مشکلات معیشتی بازهم ارادت خودرا به نظام اثبات کردند.

عباس علیزاده از افزایش ۳۶درصذی حقوق کارگران خبرداد و گفت: با افزایش ۳۶درصدی دستمزد کارگران بازهم معتقدم که باید بیشتر به این قشر توجه شود.

وی بااشاره براینکه دولت باوجود تنگناها بازهم به فکر کارگران و وضعیت آنهاست،اضافه کرد:دکتر روحانی قول مساعدت برای ایجاد شرایط بهتر را داده است و دنبال راهکار های جدیدی برای ایجاد اشتغال جدید و حفط اشتغال و وجود  امنیت شغلی است.

مدیر کل اداره تعاون،کارورفاه اجتماعی با بیان اینکه ۲۵۷ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار تولید کنندگان برای ایجاد اشتغال فراگیر قرار گرفته است،اذعان کرد:۲۲ میلیارد  تومان تسهیلات ارزان قیمت به جهت افزایش سطح درامد در قالب تسهیلات مشاغل خانگی دراختیار مردم گذاشته شده است.

عباس علیزاده با یادآوری اینکه همه مسئولین در اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی درصدد  این هستند که در کنار کارگران و کارفرمایان باشند،اظهار داشت: در سال رونق تولید به جهت حفظ اشتغال و اشتغال جدید تلاش میکنیم.

وی خاطرنشان کرد:در یکسال گذشته در حوزه تسهیلات روستایی و عشایری بانک توسعه تعاون در بین پرداخت این تسهیلات رتبه اول را کسب کرد.

وی در خاتمه سخنان خود گفت:امیدوارم خداوند توفیق جبران و ارج نهادن زحمات کارگران و تلاش برای رفع مشکلات شان را به ما بدهد.

در ادامه فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ملت ما تمام توطئه های خارجی را خنثی کرد و رهبری بینظیری را برای خود انتخاب کرد،گفت:امام در وصیتنامه خود به بیان این پرداخت که به خوبی ملت ایران  وجود ندارد و ملت ایران بهترین و کم نظیر هستند.

سردار عبدالله پور با اشاره براینکه علی رغم تمام سوء تدبیر ها بازهم ملت ایران از انقلاب خود دفاع میکنند،افزود:

کار مملکت با نزاع حل نمیشود بلکه با وحدت و همدلی پیش میرود و دشمن سعی دارد که به وحدت ما ضربه وارد کند.

در حاشیه این مراسم همچنین از کتاب مثل بندگی نیز رونمایی بعمل آمد و از کارگران و کارفرمایان نیز تجلیل شد.

استاندار گیلان ضمن تبریک و گرامیداشت روز معلم و کارگر با ذکر اینکه ما باید در هر فرصتی پای حرف های جامعه کارگری بنشینیم،گفت:ما در برنامه ریزی هایمان اگر بخواهیم جامعه کارگری کم مشکل باشد باید  تولید را از مشکلات خالی کنیم.

دکتر مصطفی سالاری با بیان اینکه اگر چرخ تولید نچرخد اولین کسی که اسیب میبیند جامعه کارگری هستند،افزود:در مقابله با مشکلات تولیدی اولین قشری که آسیب پذیر است قشر زحمتکش کارگران هستند که ما باید کارهایمان را اصولی تر پیش ببریم.

دکتر محمدصادق حسنی رییس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه اکنون کشور ما با یک جنگ اقتصادی مواجه است و سربازان  پیاده نظام این جنگ کارگران هستند،گفت:مشکل ما در عرصه تولید و بیکاری جوانان است و ما باید جلوی واردات بی رویه کالا و قاچاق را بگیریم.

وی با اشاره براینکه با وحدت و درکنارهم بودن پیشرفت بیشتری حاصل میشود،افزود: درباره حقوق و مزایای کارگران باید پیگیری و فکر اساسی صورت گیرد.

حسنی همچنین خود را حامی دولت و نماینده مردم معرفی کرد و اظهار داشت:تنها راهکار برون رفت از این بحران جلوگیری از قاچاق ومصرف کالاهای داخلی است.

عکس/ مطهره رمضان زاده

#گیل نامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.