وارد کننده ای که به تولید کننده جدیدترین محصولات آرایشی بهداشتی اروپایی تبدیل شد

گیل نامه /  برادران مجید و امیر یوسف زاده و خامه چی، که از سالهای دور وارد کننده برندهای مطرح لوازم آرایشی، بهداشتی بودند از چندی پیش در شهرک صنعتی ناحیه یک این منطقه اقدام به تولید محصولاتی با استانداردهای اتحادیه اروپا نموده اند.

به گزارش گیل نامه / امیر یوسف زاده مدیرعامل شرکت هامرز تجارت خزر با بیان اینکه ایده تغییر رویه از واردات به تولید از سه سال پیش در ذهن ما ایجاد شد و در این راستا با شرکت های مختلف اروپایی به منظور اخذ فرمولاسیون تولید به مذاکره پرداختیم، افزود: از سوی دیگر از دانش متخصصین داخلی درخصوص میزان انطباق این محصولات با ویژگی های پوستی و موی ایرانی بهره گرفتیم و طی این مدت نقاط مختلف کشور را برای احداث این واحد تولید مورد بررسی قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه از زمستان سال گذشته با مشاوره های معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی این منطقه را برای تولید و صادرات انتخاب کردیم اظهار داشت: امکان بهره گیری از مزایا و معافیت های قانونی منطقه، نزدیکی به بازارهای داخلی و خارجی، زیرساخت های مناسب و وجود نگاه همکاری و همراهی با سرمایه گذار تولیدی مهمترین دلایل انتخاب این منطقه آزاد از سوی مجموعه ما برای تولید و صادرات به کشورهای منطقه را شامل می شود.

هومن خامه چی با قدردانی از همکاری سازمان در اخذ مجوزهای لازم از موسسه استاندارد، وزارت بهداشت و سایر نهادها در خصوص اهمیت اخذ فرمولاسیون تولید یک برند خارجی چنین توضیح داد که فرمولاسیون یعنی اخذ دانش فنی تولید اختصاصی محصول، موضوعی که در فرایند تولید محصولات آرایشی و بهداشتی داخلی ظرف سالهای اخیر مسبوق به سابقه نبوده است.

رییس هیأت مدیره شرکت هامرز تجارت خزر اضافه کرد: برند Clean Beauty(CB) که تولید می کنیم از کشور روسیه و مواد اولیه آن از برند مرک آلمان بوده که به دلیل دارا بودن مجوزهای فروش در اتحادیه اروپا، از بالاترین کیفیت برخوردار می باشد.

یوسف زاده با بیان اینکه در مرحله نخست ۲۲ محصول در منطقه آزاد انزلی تولید می شود و امکان افزایش تنوع به ۲۰۰ محصول آرایشی و بهداشتی روز دنیا نیز وجود دارد، افزود: زمانی بهره گیری از محصولات تولیدی ما اهمیت بیشتری پیدا می کند که توجه داشته باشیم فرمول تولید اغلب محصولات تولیدی کشورمان قدیمی بوده و این در حالی است که همین محصول با مجوز بهداشت اتحادیه اروپا قابلیت رقابت و فروش در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارا خواهد بود.

خامه چی در ادامه دارا بودن ویژگی های دارویی و درمانی این محصولات را ویژگی متمایز آن بیان داشت و گفت: بعد از سالها واردات محصولات آرایشی و بهداشتی، در مسیر تولید، استراتژی شرکت ما براین اساس استوار می باشد که شأن ایران و ایرانی مصرف عالی ترین کیفیت است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت محصولات تولیدی و ظرفیت های منطقه آزاد انزلی باعث می شود که هدف اصلی خود را صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر و همسایه قرار دهیم، افزود: با توجه به اینکه ۲۲ نوع محصول آرایشی و بهداشتی از بیشترین کاربرد در میان ایرانیان برخوردار است، این محصولات در اولویت تولید قرار گرفته اند، تنوعی که شامل انواع شامپو(موی سر، بدن)، سرم های موی سر، کرم و سرم پوست، رژ لب، ریمیل، لاک و آرایش پاک کن می باشد.

امیر یوسف زاده هدف اصلی شرکت را تبدیل شدن به پرفروش ترین برند ایرانی اعلام کرد و با بیان اینکه ما به کیفیت احترام می گذاریم چراکه برای مردم خود احترام قائل هستیم، افزود: هم اکنون و در فاز نخست واحد تولیدی با میزان سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی، ۱۲ نفر در کارخانه به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که در ادامه به ۵۰ نفر ارتقاء خواهد یافت و طی این مدت برای انتقال دانش فنی دوره های آموزشی متعددی برای پرسنل از سوی نماینده خارجی برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت هامرز تجارت خزر مهمترین مشکل پیش روی تولید خود را کندی فرآیند تخصیص ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی اعلام کرد و با تصریح براینکه به دلیل اینکه این محصولات جزو اولویت های ۱ و ۲ جهت خرید مواد اولیه می باشند، خواستار همکاری بیشتر بانک مرکزی در سال رونق تولید شد و افزود: در دوره ای که کشورمان درگیر شدیدترین مشکلات تحریمی است، نباید برای تولید، اشتغال و صادرات کشور نهادهای همکار مناطق آزاد مشکل آفرینی نمود.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.