ن و القَلَمِ وَ ما یَسطَرون ، سوگند به قلم و آنچه مینویسد…

سرویس اجتماعی :

یادداشت اختصاصی گیل نامه / با عرض تبریک و تهنیت به تمام طلایه داران فرهنگی کشور،زحمت کشان حوزه رسانه، مطمئنا مبارک است روزی که به نام شماست.

مناسبت هفدهم مرداد ماه و نامگذاری آن به اسم خبرنگار بهانه ای است تا مسئولان از از یکسال تلاش بی وقفه این جهادگران نه فقط بصورت کلامی و پشت تریبون بلکه کمی به لحاظ وعده های عملی تقدیر و تشکر بعمل آورند.

  وقتی می گوییم خبرنگار ناگهان شخصیتی به ذهنمان جرقه میزند که با استفاده از منابع خبری وظیفه تهیه گزارش از یک واقعه را عهده دار است، اما از نظر من این معنی فقط در بخشی از مهارت های خبرنگاران معنا می شود.

خبرنگار یعنی نگارنده نگاه های امید به آینده ،یعنی گویای مشکلات در بطن جامعه،تلاشگری بی‌وقفه در عرصه آبادانی،از همه مهمتر خبرنگار یعنی عاشق، چون در این عرصه اگر عشق پای کار نباشد مطمئناً نتیجه مطلوبی بهمراه نخواهد داشت.

خبرنگاری حرفه ای بی تردید پر شور و هیجان و مسرت‌بخش. منتهی در عمق آن کوهی از مشکلات و خطر نیز نهفته است.

اما کمی از سختی های خبرنگاری…

شغل خبرنگاری را به واسطه پرمشغله و پرخطر بودنش باید جزء مشاغل سخت و طاقت فرسا به شمار آورد.خبرنگاری که برایش اول صبح یا آخر شب،گرما یا سرما فرقی ندارد،خبرنگار در همه حال و شرایط حاضر و فعال است.

اگر خبرنگار در راه تهیه خبر حتی آسیب ببیند و دیگر نتواند به کارش ادامه دهد.باز هم برگی تکان نمی خورد چون خبرنگار بیمه ندارد…!

خبرنگار به مدت ۱ سال هر هفته و هر روز حرف های مدیران سازمان ها و ادارات را به گوش جان می سپارد.اما در روز خبرنگار شاید برای اندکی از آنها  وقت برای  ایراد سخن مهیا باشد…!

خلاصه برایتان بگویم که خبرنگار موجودی خستگی ناپذیری ست که قدرت قلم و زبانش یکی ست ولی مسئولین واقف باشند که حمایت از خبرنگاران در قالب هفدهم مرداد نگنجد و این حمایت ها ادامه دار و همیشگی باشد.

به امید روزی که همه اهالی رسانه آزادانه قلم بزنند،

اهالی صداقت و صراحت و صلابت روزتان خجسته باد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.