نشست استانداران ۳ استان شمالی با دکتر نوبخت در خصوص زباله سوز

گیل نامه / رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : ساماندهی زباله مساله ملی است که تدبیری ملی می ‌طلبد.

به گزارش گیل نامهبه نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ معاون رییس‌ جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه کارگروه بررسی وضعیت طرح های زباله ‌سوز در شهر‌های شمالی کشور که با حضور سرپرست استانداری گیلان و استانداران گلستان و مازندران برگزار شد گفت : از دیدگاه سازمان برنامه و بودجه مشکل زباله‌ تنها مربوط به استان‌ های گلستان ، مازندران و گیلان نیست و این امر معضلی ملی است که تدبیری ملی می ‌طلبد.
دکتر محمد باقر نوبخت با توجه به اینکه، از دیدگاه دولت هم مشکل زباله و زباله ‌سوزها فقط منحصر به شمال کشور نیست، دولت و سازمان برنامه و بودجه خود را مسئول می ‌داند اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه معضل زباله در شهر‌های شمالی به لحاظ گستره جغرافیایی و حجم جمعیتی که در آن مناطق زندگی می ‌کنند، اهمیت بیشتری دارد خاطر نشان کرد : تشکیل جلسه کارگروه در سازمان برنامه و بودجه ، بیانگر اهمیتی است که ما در عالی‌ ترین سطح تصمیم‌گیری و تصمیم‌ سازی برای آن موضوع قایل هستیم.
رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد : که دکتر حمیدرضا عدل معاون فنی، امور زیر‌بنایی و تولیدی این سازمان و مجموعه تحت مدیریت ایشان هم از مسئولیت و هم از اختیار لازم و کافی برخوردار هستند و امیدوارم با در نظر‌گرفتن تمام ملاحظات زیست‌ محیطی، سلامت مردم و امور رفاهی ساکنان و مسافرانی که به شمال کشور سفر می‌کنند، مشکل زباله و زباله ‌سوزها به سرعت حل شود و به سامان و فرجام مناسبی برسد.
دکتر محمد باقر نوبخت در پایان تأکید کرد : سازمان برنامه و بودجه به حل مشکل زباله در شمال کشور مقطعی و موقتی نگاه نمی کند و درصدد آن است که با نگاه و نگرش علمی و فنی، این موضوع را در اولویت های اصلی کار داشته باشد.
ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان ، علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و ناصر حاج محمدی شهردار رشت نیز با اشاره به وضعیت زباله در گیلان رفع مشکل زباله و پیگیری جدی تر در خصوص راه اندازی زباله ‌سوزها را خواستار شدند.
در جلسه کارگروه بررسی وضعیت طرح های زباله ‌سوز در شهر‌های شمالی کشور همه اعضا بر تأمین اعتبار خرید و راه اندازی دستگاه ‌های زباله‌ سوز تأکید کردند.
در این جلسه همچنین اعلام شد که در مورد اصلاح خرید تضمینی برق تولیدی حاصل از زباله سوزها و نیز تصفیه شیرابه زباله‌ ها اقدام عاجل و سریع انجام پذیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.