میرشمس مومنی زاده:برای رونق اقتصادی باید به آموزش اهمیت داد|مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان:با تعیین مسیر و حرکت هدفمند میتوانیم از ظرفیت ها حداکثر بهره برداری را داشته باشیم+ عکس

سرویس سیاسی :

اختصاصی _ گیل نامه / جلسه شورای مهارتی شهرستان رشت به ریاست فرماندار این شهرستان و باحضور محمدحسینی،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای در محل سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیل نامه / دکتر میرشمس مومنی زاده نقش آموزش در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی را مهم خواند و گفت:از آنجایی که  ما در کشور خود برای رونق اقتصادی اهمیت ویژه ای حائل هستیم باید به آموزش اهمیت دهیم.

فرماندار رشت برلزوم منجر شدن آموزش های مهارتی به ایجاد اشتغال تاکید کرد و افزود:اگر آموزش منجر به ایجاد اشتغال نشود به اهداف مهارت آموزی دست پیدا نمی کنیم.

وی همچین نرخ بیکاری در رشت را بالا دانست و اضافه کرد:کشاورزان گیلانی بیشتر تک محصولی و تک درآمدی هستند و باید سعی کنیم با ایجاد تنوع در کاشت محصولات درآمد آنها را افزایش دهیم.

دکتر مومنی زاده نقش مدیران محلی در روستاها و بخش هارا اساسی برشمرد و اذعان کرد ومدیران را به آگاهی مشکلات واحدهای تولیدی فراخواند.

در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان با اظهار براینکه شورای مهارتی ظرفیت خوبی برای ساماندهی آموزش مهارتی در استان دارامند است،گفت:با تعیین مسیر و حرکت هدفمند میتوانیم از ظرفیت ها حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

محمد حسینی همچنین از همکاری خود با دیگر مسئولین برای تشویق روستاییان به سمت درآمد های ارزش افزوده خبردادو افزود:طرح مذکور باید با شناسایی ظرفیت روستاها انجام پذیرد.

وی ظرفیت روستا های گیلان را بسیارزیاد خواند و عنوان کرد:اهالی روستاهای گیلان میتوانند با استفاده از این طرح به فروش محصولات خود رونق بخشند.

محمدحسینی هدف این سازمان را آموزش هدفمند کارجویان برشمرد و اضافه کرد:دهم اردیبهشت امسال در رشت خانه کارآفرینی با ۱۲ رشته برای بانوان ایجاد شد که تالش و املش نیز در این طرح فعالیت داشتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان در خاتمه سخنان خود از لزوم همکاری فعالان اقتصادی با این سازمان گفت و یادآور شد:فعالان اقتصادی باید به آموزش هدفمند و ایجاد اشتغال اهمیت دهند.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه تفاهم نامه ای بین فرمانداری رشت و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای به موجب راه اندازی خانه های کارآفرینی امضا شد.

 

عکس / مطهره رمضان زاده

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.